Transport gratuit

Intrebare

Sa spunem ca un magazin are o politica prin care ofera transport gratuit daca un client comanda produse in valoare de minim 400 lei.
Ulterior clientul returneaza produse in valoare de 300 lei. Transportul la retur e suportat de client.
Valoarea comenzii a scazut practic la 100 lei. Cu toate astea clientul a beneficiat de transport gratuit.

Cum se procedeaza in astfel de cazuri? Se trece la pierderi si asta e?

Multumesc,
Iulia

Topic deschis 0
Contractele cu furnizorii Customer Service & Sales Logistica Organizare magazin online Iulia 5 ani 4 raspunsuri 220 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Recomand urmatoarea abordare:
    – livreaza servicii de calitate si asigura fidelitatea clientior (e o discutie lunga, insa nu explic acum si aici)
    – fa un calcul pe 2-3 luni cat la suta pierzi din margine pe acest subiect, si trece pierderea intr-un tabel
    – creste adaosul cu 1/2 din pierderea inregistrata pe subiectul descris de tine, si vezi daca mai ramai competitiva, si in plaja pietii tale
    – creste in continuare calitatea serviciilor, gradul de intimitate al legaturii dintre tine si client (ar trebui sa-ti fie usor la inceput)
    – masoara iar pierderea respectiva, ar trebui sa se diminueze deja, considerabil.

    Repeta ciclul asta macar de 2 ori pe an. Nu-mi dau seama si tu ar trebui de fapt sa stii foarte bine acest lucru, de ce exista aceasta problema: lipsa de incredere, preturi neadecvate, calitatea produselor etc.. pana nu afli de ce se intampla ceea ce descrii tu mai sus, pana nu afli cauza reala, nu vei putea rezolva problema.

    Spor!

  2. daca nu este un fenomen des parerea mea este sa nu te stresezi , treci la pierderi , daca se repeta mai des trebuie sa vezi cauza si sa iei masuri urgente. Este ceva normal sa fie 2-3 situatii ciudate pe luna . Succes !

  3. Buna ziua,

    Va multumesc tuturor pentru raspunsuri, sunt foarte utile si voi incerca sa le aplic. Nu mi se intampla des, dar eram curioasa sa aflu cum rezolva problema celelalte magazine, pentru eventualitatea in care se vor indesi vreodata.

    Cu bine,
    Iulia

  4. Si eu sunt pusa uneori in situatia asta, si cer fara jena banii pe transportul inital. Partea cu fidelitatea clientilor e discutabila. Chiar daca isi primestii banii inapoi integral, clientul ( femeie in cazul meu ) s-ar putea sa nu mai riste sa cumpere a doua oara ca sa nu mai piarda timp cu returul. Consider ca e o conceptie gresita sa tii clientul prea mult in puf, am fi toti falimentari in stilul asta. Depinde acum ce te intereseaza, o relatie “calda” cu clientii, sau banii

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.