privacy shield

De la 1 august 2016, magazinele online din SUA pot colecta informatiile personale ale utilizatorilor din Europa, dar trebuie sa respecte cateva reguli, aflam de pe practicalecommerce.com. Noul "scut de protectie" (i.e. protocol de securizare, protejare) a datelor personale ale consumatorilor din UE pus la punct de Comisia Europeana a fost adoptat pe 12 iulie, intra in vigoare la inceputul lui august si presupune urmatoarele aspecte:

  • companiile trebuie sa ofere utilizatorilor mai multe informatii despre modul in care le aduna si le folosesc datele personale
  • datele personale transferate de companii catre o terta parte vor fi protejate si mai mult, companiile trebuie sa se asigure ca terta parte folosesc informatiile in conformitate cu prevederile UE
  • companiile nu pot colecta decat informatiile relevante scopului in care vor fi folosite, scop clar explicat consumatorului
  • companiile trebuie sa se angajeze in fata guvernului SUA ca vor respecta principiile scutului de protectie si daca parasesc programul
  • companiile trebuie sa aleaga o persoana care sa fie responsabila de rezolvarea plangerilor legate de incarcarea protectiei datelor personale, persoana care sa opereze rapid,; acest arbitraj al plangerilor permite cetatenilor europeni sa dea in judecata companiile americane pe teren american, pentru violarea protectiei datelor personale
  • daca un rezident al UE depune o plangere legata de datele sale personale la Departamentul de Comert American, acesta e obligat sa o analizeze si sa ofere un raspuns autoritatilor UE in termen de 90 de zile
  • companiile trebuie sa faca publice orice plangeri sau rapoarte de evaluare pe care le-au depus la S. Federal Trade Commission
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)