Programele BaniIQ (de educatie financiara) si Banii pe Net (de comert online) – marca Visa si Junior Achievement Romania – schimba obiceiurile de economisire ale romanilor, citim pe smark.ro. Peste doua treimi dintre cursantii acestora (67%) tin o evidenta stricta a cheltuielilor lunare si 70% au economisit in ultimele 6 luni. Conform unui studiu Visa, Starcom Romania si Reveal Marketing Research, alte cifre relevante legate de cele doua programe de educatie financiara (derulate in scoli, biblioteci si online, pe www.baniiq.ro si www.baniipenet.ro) indica urmatoarele:

  • programele au ajuns la aproape 1 milion de beneficiari in 5 ani si jumatate de la lansare
  • 94% dintre cursantii care au incheiat programele au de gand sa economiseasca
  • 67% folosesc instrumente de monitorizare a cheltuielilor
  • 9 din 10 participanti au invatat sa faca plati online in siguranta, cu ajutorul serviciului 3D Secure
  • peste 70% dintre participanti au inteles beneficiile e-commerce-ului
  • acum, 50% dintre ei compara diferite oferte online inainte de a face o achizitie
  • doua treimi (66%) fac achizitii pe Internet cel putin 1 data/luna; comparativ, mai putin de o treime dintre cei care nu au urmat astfel de programe de educatie financiara cumpara online 1 data/luna
  • 37% dintre cursanti au inceput sa foloseasca Internet banking-ul dupa finalizarea cursurilor
  • un sfert dintre ei si-au facut sau au inceput sa foloseasca un card de debit/credit
  • 76% dintre cursanti au transmis informatiile invatate mai departe, apropiatilor

„Utilitatea programelor BaniIQ si Banii pe Net, pentru cei aproape un milion de romani care au finalizat cursurile in ultimii cinci ani, este evidenta. Acestia nu doar ca si-au imbunatatit substantial cunostintele financiare, dar si-au schimbat si obiceiurile de consum si economisire dupa finalizarea celor doua programe: cumpara online, folosesc produse si servicii bancare, utilizeaza instrumente de gestionare a bugetului personal si economisesc mai multi bani. Mai mult, efectul celor doua programe la nivelul societatii este incontestabil mai amplu, din moment ce trei sferturi dintre participanti declara ca au transmis mai departe, catre familie sau prieteni, cunostintele dobandite”, spune Catalin Cretu (Director General pentru Romania, Croatia, Malta si Slovenia, in cadrul Visa).

Studiul a avut un esantion de aproximativ 700 de persoane participante la cele doua cursuri amintite, iar rezultatele au fost apoi comparate cu cele obtinute printr-un sondaj paralel derulat pe un esantion similar, de 500 persoane care nu au urmat astfel de programe de educatie financiara. 

infografic-studiu-impact-programe-baniiq-si-banii-pe-net-full

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)