extended

La mijlocul lunii mai, Extended.ro (platforma de e-commerce orientata catre automatizarea magazinelor online autohtone) anunta, intr-un comunicat de presa, relansarea, la aproape 6 ani de la finalizarea versiunii anterioare. Platforma are in portofoliu peste 8 ani de experienta, 8 premii castigate la Gala Premiilor e-Commerce si peste 65 de magazine online realizate pana acum. Acum, Extended.ro dispune de sute de functionalitati (design cu interfata responsive, arhitectura scalabila pentru un numar nelimitat de produse, tool-uri de marketing si conversie etc.), addon-uri integrate (de la gestiune interna, pana la integrari cu soft-uri de facturare, ERP-uri sau CRM-uri externe) si servicii e-commerce (ca optimizare SEO, migrare platforma ori consultanta si training).

Adrian Pintilie

Pentru a afla mai multe despre exigentele pietei autohtone de e-commerce si tendintele din domeniu, Adrian Pintilie (foto, co-fondator, creative director & managing partner la Ultimate Interactive Studio, managing partner Extended.ro) ne-a raspuns la cateva intrebari in acest sens. Cititi interviul mai jos:

ECOMpedia: In ce an a fost lansat Extended?

Adrian Pintilie: Extended a aparut in 2007 – 2008, prin dezvoltarea unui proiect intern: www.vexio.ro, magazin online IT&C, pe care l-am avut sub management-ul nostru timp de 2 ani. Dezvoltand platforma pentru un proiect pe care-l si detineam, am reusit sa acumulam know-how-ul si sa cream o platforma e-commerce custom, pe care sa o implementam dupa modelul de business si nevoile fiecarui client. Vexio a fost un trendsetter la vremea respectiva, cu care am reusit sa castigam la Gala Premiilor eCommerce „Cel mai bun start-up al anului 2009” si „Magazinul anului 2009”. In 2010, am vandut Vexio catre o alta companie si ne-am concentrat doar pe dezvoltarea platformei. In 2011, am trecut la versiunea 2 si am realizat un rebranding, denumind-o Extended.

 Care sunt principalele tendinte in e-commerce-ul autohton, din punctul vostru de vedere?

E-commerce-ul creste odata cu nevoile cumparatorilor. Magazinele online folosesc metode si tool-uri pentru marketing din ce in ce mai avansate, reusind sa acumuleze un volum mare de comenzi. Cresc si nevoile magazinelor de a-si automatiza procesele interne, gestionand volumul de comenzi cu o interventie umana cat mai mica (crearea automata a comenzilor catre furnizori, generarea facturilor pe baza comenzilor la furnizor si a receptiei de marfa, trimiterea catre solutiile externe de contabilitate, actualizarea automata de pret si stoc, comunicarea foarte buna intre operator – depozit – furnizor, urmarirea comenzilor intern si la curier). Daca pana acum a avea un magazin online optimizat pentru dispozitivele mobile era doar un feature nice-to-have, acum este un must-have. Am observat la magazinele online care folosesc Extended ca traficul provenit din dispozitivele mobile este intr-o continua crestere. Un exemplu extras din Google Analytics pe aceeasi perioada din 2015 vs. anul 2016:

  • Desktop 2015: 70,43% vs. 2016: 51,4%
  • Mobile 2015: 22,23% vs. 2016: 42,32%
  • Tableta 2015: 7,34% vs. 2016: 6,28%

Cum vedeti voi dezvoltarea e-commerce pe zona de programare, in Romania?

Din punctul nostru de vedere, programatorii din e-commerce se impart in 2 categorii:

  1. Programatorii care implementeaza platforme Open Source (Magento sau Prestashop) si le fac magazinelor un setup sumar, instalare de tema sau design custom, instalari de addon-uri disponibile in comunitatea platformelor respective. Tendinta posesorilor de magazine online aflati la inceput de drum este de a se indrepta catre solutiile Open Source. Astfel, considera ca nu sunt limitati sau nu depind doar de o platforma custom, insa omit sa ia in calcul ceea ce se va intampla atunci cand magazinul creste.
  2. Programatorii care dezvolta pe platforme custom, in-house, module si functionalitati pe modelul de business si nevoile reale ale magazinului, asa cum facem noi cu Extended. Principalul avantaj in a lucra cu o platforma custom este faptul ca dezvoltarile de functionalitati noi se vor realiza mult mai repede, avand in vedere faptul ca echipa care a creat platforma se ocupa si de mentenanta.

 Avem magazine pentru care dezvoltam lunar functionalitati si module noi. Crestem in acelasi timp cu business-ul acestora si adaptam platforma din mers. Avem magazine online care folosesc Extended si in ziua de astazi, inca din 2009. Oricine poate vinde online folosind orice platforma, insa diferenta se afla in detaliile mici, care conteaza foarte mult intr-o piata competitiva. Platforma trebuie sa fie modulara si adaptata dupa necesitatile de automatizare impuse pentru procesarea comenzilor. Partea de suport tehnic este foarte importanta, deoarece un magazin online functioneaza non-stop. Daca o problema apare la ora 20:00 nu ii poti spune clientului ca programul este de la 09:00 la 18:00.

Cum vedeti voi evolutia clientilor romani care vi se adreseaza pentru un magazin online?

Cerintele clientilor au crescut de la „vreau sa deschid un magazin online” la „am atasat setul de specificatii pentru magazinul online”. Clientii se maturizeaza, cerintele acestora se maturizeaza, vin cu bugete alocate pentru marketing sau logistica. Astfel, acestia nu mai pleaca de la premiza ca,imediat ce isi vor lansa un magazin online, vor incepe sa si vanda. In acelasi timp, incep sa abordeze nise din ce in ce mai interesante: „corpuri de iluminat” sau „tot ce tine de ferma, casa si gradina”.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)