b75a997ff0a84c6181468e18ecb8da46 Sfarsitul anului este cea mai buna perioada, din punct de vedere al vanzarilor, pentru comerciantii de pretutindeni. In fiecare an, de Sarbatori, retailerii se pregatesc de incasari record, dar – cum depind de preferintele mereu in schimbare ale clientilor lor – nu strica o scurta recapitulare a tendintelor din acest an. Channel Advisor a realizat un sondaj de opinie, pe un esantion de peste 200 de companii britanice si americane (toate prezente online; 74% au si magazine fizice). Si a tras cateva concluzii legate de trend-urile, strategiile, oportunitatile si provocarile din e-commerce, de Sarbatorile care vin:

  • Sezonul festiv aduce bani buni: 74% dintre cei chestionati spun ca in aceasta perioada vand produse care le aduc 20% din incasarile anuale; 82% dintre ei spun ca se asteapta ca in 2015 sa faca mai multi bani ca anul trecut.
  • Promotiile de Sarbatori incep devreme: 59% dintre repondenti au spus ca anul asta si-au inceput promotiile inca din septembrie; tendinta, pentru 2015, este sa ai campanii promotionale cat mai des si cat mai devreme in an.
  • Amazon domina piata de e-commerce: 39% dintre cei chestionati spun ca site-ul amintit le aduce cele mai multe comenzi in perioada Sarbatorilor; pe locul doi se plaseaza magazinul online propriu, cu 27%.
  • Cea mai mare provocare de Sarbatori e livrarea la timp, spun 34% dintre retailerii chestionati; pe locul doi se plaseaza provocarea de a se adapta promotiilor competitorilor (27 de procente).
  • Vrei sa primesti comanda inainte de 25 decembrie? Atunci plaseaz-o cel tarziu pe 20 decembrie: 31% dintre companii spun ca acesta este termenul lor limita; doar 3% dintre retailerii luati la intrebari de Channel Advisor spun ca poti comanda si in Ajun de Craciun si vei avea cu siguranta cadoul sub brad.
  • Cea mai profitabila zi din intregul an: 44% aleg Black Monday, 26% – Cyber Monday si 21% dau lovitura in ziua cand ofera livrare gratuita.
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)