Social media poate deveni  o unealta extrem de folositoare pentru imbunatatirea campaniilor voastre de marketing digital. De multe ori veti intalni business-uri care demareaza campanii de marketing fara prea mult entuziasm dupa care isi abandoneaza ideea din cauza ca nu au rezultatele scontate. In timp ce social media poate fi mai putin costisitoare decat alte tipuri de marketing digital, aceasta strategie va functiona doar daca depuneti un efort real pentru a o sustine.

 

Platformele media sunt concepute ca medii de divertisment cu o interfata prietenoasa pentru utilizatori. Insa daca scopul campaniei voastre este sa cresteti popularitatea site-ului sau numarul de leads-uri si vanzari si nu observati nici o imbunatatire, probabil comiteti una dintre greselile frecvente care apar in acest domeniu. Daca va regasisti in aceasta descriere va propunem mai jos o serie de pasi pe care puteti sa-i urmati pentru a  va readuce campania pe drumul cel bun.

Orasele fantoma ale platformelor media

In mod sigur ati observat asemenea situatii in lumea virtual-sociala: profile care sunt goale, nepopulate si care arata mai degraba ca niste orase fantoma. Daca publicati cateva actualizari o data pe saptamana nu inseamna ca sunteti activi in retea. Din contra, acest fapt denota ca nu sunteti foarte interesati de subiect. Si publicul tinta isi va da seama. Se stie ca brand-urile isi creaza profile in retelele de socializare pentru a-si promova campaniile insa nu e de ajuns sa ai o prezenta fantomatica. Un profil fara activitate nu transmite nimic, poate doar ca nu va desfasuati activitatea cu un scop precis iar acest lucru ii va face pe multi sa-si piarda interesul cu totul.

Mentinerea unui profil activ se poate face cu usurinta daca folositi aplicatiile potrivite pentru a va gestiona canalele social media. Hootsuite de exemplu este extrem de util atunci cand doriti sa tineti o evidenta clara a celor pe care ii urmariti si permite o interactiune usoara cu acestia. In plus, aveti posibilitatea sa creati continut si sa-l postati cu regularitate pe cele mai cunsocute canale de socializare.

Daca vreti intr-adevar sa va atingeti scopurile de business prin social media, treceti de etapele elementare. Folositi mijloace concrete precum Twitter Search pentru a gasi persoane cu care doriti sa interactionati direct. Mai mult, gasiti utilizatori care cauta raspunsuri si solutii la probleme de care se ocupa business-ul vostru. Incepeti o conversatie cu ei, aflati ce au nevoie si oferiti-va sa-i ajutati. Fie ca e vorba despre Twitter, Facebook , Google+ sau orice alt canal de social media, prospectarea terenului va avea rezultate daca urmati regulile.

Nu incepeti cu o intrare in forta

Brandurile care nu inteleg cum functioneaza social media sunt usor de reperat. Isi incep campaniile prin a bombarda publicul cu mesaje agresive de marketing si vanzari. Publicul vostru tinta nu intra pe retelele de socializare pentru a fi asediati cu mesaje promotionale; ei isi petrec timpul in acest mediu virtual pentru a socializa si a se conecta cu persoane care le impartasesc interesele. 

Ca si regula de aur, postati un mesaj cu scop promotional o data la fiecare noua posturi care nu au legatura cu vanzarile sau campaniile de marketing. Campaniile pe retelele de socializare ar trebui sa aiba un caracter informativ si unic pentru a aduce valoare retelei voastre. Utilizatorii ar trebui sa interactioneze cu voi pe web doar pentru ca vor asta, nu pentru ca trebuie.

Efectuati sesiuni de brainstorming ca sa vedeti cum puteti atrage mai multi clienti catre voi. Daca va concentrati in a crea continut magnetic  veti avea sanse de reusita mai mari intrucat - daca chiar este magnetic – va atrage publicul precum un magnet.

Nu intrati in panica

Caracteristica definitorie a retelelor de socializare este exact faptul ca este un mediu social, public si nu un loc in care va puteti permite sa fiti extrem de sensibili. Intr-o intalnire de afaceri offline nu ati renunta niciodata la profesionalism; acelasi lucru trebuie sa fie valabil si in mediul virtual. In timp ce puteti monitoriza si urmari ce se vorbeste despre voi pe web-ul social, nu va panicati daca intalniti remarci negative la adresa serviciilor, produselor sau brand-ului vostru din cand in cand. Niciodata nu luati personal aceste comentarii. In schimb puteti invata din experienta respectiva. A fost o greseala pe care o puteti corecta ? Ati putea imbunatati ceva pe viitor stiind ca strategia pe care ati abordat-o nu a dat roade? Luati-o ca pe o oportunitate sa aratati publicului vostru ca va pasa si ca puneti valoare pe ceea ce va transmit.

Faceti-va un scop din a trata comentariie negative cu profesionalism si incercati sa fiti de ajutor utilizatorilor respectivi. In acest mod interactiunea va deveni constructiva si, inafara de faptul ca utilizatorul lezat va ramane cu un sentiment placut, alti utilizatori care vor arunca o privire pe profilul vostru vor putea observa atitudinea voastra pozitiva. In general, nu lasati loc de conflicte, nu rapsundeti agresiv si nu ignorati utilizatorii. Folositi-va de acest canal de comunicare pentru a demonstra publicului ca va pasa de brandul vostru.

Daca va regasiti in vreuna din situatiile expuse mai sus, nu va ingrijorati. Incepeti prin a aborda direct problema si schimbati cursul campaniei numaidecat.

Sursa: http://memeburn.com/2013/06/are-you-losing-it-with-social-media-heres-how-to-find-your-way-again/

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)