Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Viteza de incarcare a magazinelor online romanesti, sub media europeana (studiu)

Agentia de marketing online Today’s (care activeaza de peste 10 ani pe piata autohtona si in Croatia, Bulgaria si SUA) a analizat 556 de magazine online din Romania, pentru a vedea cate dintre acestea pun la dispozitia clientilor platforme optimizate pentru dispozitive mobile si care este timpul mediu de incarcare a paginilor web.

Concluzia este ca Romania se pozitioneaza sub media europeana. In conditiile in care recomandarea Google este ca platforma online a unui magazin sa se incarce in maximum 2 secunde (iar standardul in domeniu, Amazon.com, se incarca in 2,16 secunde), viteza medie de incarcare a site-urilor analizate din Romania este de 8,4 secunde! Cele mai mari si mai cunoscute magazine online din Romania au o viteza medie de incarcare de 3 – 6,5 secunde (fata de viteza medie europeana de incarcare, care este de 4 – 5 secunde), si doar 13,12% se incarca in mai putin de 2,5 secunde.

Marius Lazarescu_Today's

„O optimizare a vitezei de incarcare sub pragul de 4 secunde poate duce chiar si la o dublare a ratei de conversie a unui magazin online. Specialisti internationali (…) au observat o legatura stransa intre cresterea vanzarilor online si scaderea timpului de incarcare a unei pagini. Amazon, de exemplu, a descoperit ca o intarziere a incarcarii si cu 100 de milisecunde duce la o scadere a vanzarilor cu 1%. Iar Google si Microsoft pentru motorul de cautare Bing au observat ca veniturile din publicitate scad cu 4,3% pentru fiecare doua secunde intarziere”, explica Marius Lazarescu (foto, fondator Today’s), in comunicatul de presa transmis de agentia amintita.

Analiza atrage atentia ca 38% din magazinele online autohtone analizate nu sunt mobile responsive, desi intre 20 – 30% dintre clienti vin de pe mobile, ceea ce inseamna ca se pierd potentiali clienti. Pentru sporirea vitezei de incarcare si eficientizarea navigarii de pe mobile, totul incepe cu imagini de calitate buna, dar care sa nu ingreuneze incarcarea, suprasolicitand serverul. In plus, functiile de navigare pe site trebuie sa fie intuitive, iar pe dispozitive mobile toate butoanele si link-urile care trimit in alta parte in site trebuie sa fie mari, pentru a se putea naviga usor. Este recomandata plasarea codurilor de tip javascript in josul paginii, pentru a nu afecta viteza de incarcare si e indicata folosirea metodelor de compresie acceptate de browserele moderne, care faciliteaza incarcarea.

Studiul a fost facut apelandu-se la 3 parametri, contorizati prin instrumentele de analiza:

  • Page Speed Insights (care ofera o nota magazinului, in functie de optimizarea pentru dispozitivele de pe care e accesat)
  • Mobile Test Tool (care analizeaza daca magazinul online este sau nu mobile friendly)
  • Pingdom (care analizeaza timpul de incarcare a site-urilor)

Leave a reply