Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

GPeC 2017: piata e-commerce europeana si unde se situeaza Romania

gpec-summit-eveniment-ecommerce-europa-14-15-noiembrie940

Europenii prefera tot mai mult cumparaturile online. Conform estimarilor Ecommerce Foundation, valoarea cumparaturilor online va creste de la 523 miliarde € (in 2016) la 593 miliarde € (in 2017). Cea mai rapida dezvoltare in e-commerce o au pietele din Europa de Est, cu o crestere anuala de aproximativ 21%, asta chiar daca la nivel european se inregistreaza o usoara stagnare, comparativ cu anii anteriori.

Acelasi trend ascend se resimte si in dinamica pietei locale. Potrivit estimarilor GPeC (www.gpec.ro), valoarea cumparaturilor realizate de romani in mediul online in 2017 va fi cu aproximativ 30% mai mare fata de 2016. Alte concluzii la care s-a ajuns in cadrul GPeC 2017, cel mai important eveniment de e-commerce din Europa Centrala si de Est (anuntate de GPeC intr-un comunicat de presa):

LA NIVEL GLOBAL

  • valoarea pietei de comert electronic este estimata sa ajunga, pana la finalului anului 2017, la 1,84 trilioane $
  • tarile unde se cumpara cel mai mult online sunt China, SUA, Marea Britanie, Franta si Germania

LA NIVEL EUROPEAN

  • Jorij Abraham (Managing Director Ecommerce Foundation si unul dintre cei mai importanti invitati in cadrul evenimentului GPeC din 14 – 15 noiembrie 2017) a spus ca 75% din tranzactiile online sunt realizate in tari din Europa Centrala si de Vest, primele pozitii fiind ocupate de Marea Britanie, Franta, Germania, Spania si Italia
  • in Europa de Est (inclusiv Romania), valoarea medie a cosului de cumparaturi se situeaza la aproximativ 50 €
  • Simona Kijonková (fondator Packeta Group Cehia) a povestit, in cadrul GPeC 2017, cum sta situatia in Cehia, una dintre cele mai mature piete de comert electronic din Europa, rivalizand chiar cu tari mai mari si cu o putere de cumparare pe masura
  • in Cehia, valoarea cumparaturilor online e de 3,9 miliarde € (adica 9% din total pietei de e-tail cehe)
  • 96% dintre utilizatorii de Internet cehi au realizat cumparaturi online cel putin o data, 65% cumpara o data la 3 luni, iar 27% dintre ei achizitioneaza ceva online lunar
  • comparativ, desi vorbim de o populatie cu pana la de 6 si de 8 ori mai mica, in Cehia sunt 36.200 de magazine online, fata de 40.000 in Marea Britanie si 30.000 in Germania
  • valoarea cosului de cumparaturi ceh este de 56 €, cele mai importante magazine fiind Alensa, Mall.cz, CZC.cz, Notino si Alza.cz
  • intr-un an, un ceh cheltuie in medie 303 € pe cumparaturi online
  • categoriile preferate de cumparatorii cehi sunt electronicele si electronicasnice, IT&C, Home & Deco, urmate de carti, CD-uri si DVD-uri; populare sunt si site-urile de fashion online si magazinele care vand echipamente sportive, produse farmaceutice si pentru copii; categoriile cu cea mai rapida crestere sunt Produsele alimentare (63%), Fashion (33%), Pharma (25%) si Home & Deco (23%)
  • plata ramburs este metoda de plata preferata de cehi, de la inceputul anului atingand o medie de aproximativ 57%
  • transferul bancar este preferat de 32% dintre cehi si 26% dintre acestia opteaza pentru plata in numerar la punctele de ridicare a coletelor; plata prin card bancar e folosita doar de 7% dintre ei
  • 86,5% dintre cehi prefera in continuare cumparaturile realizate de pe desktop; smartphone-urile sunt preferate de 8% dintre cumparatorii online, iar tabletele de 5,5% dintre ei

LA NIVEL AUTOHTON

  • GPeC estimeaza ca anul acesta, in Romania, piata de e-commerce va atinge valoarea de 2,3 – 2,4 miliarde € (fata de 1,8 miliarde, in 2016). „Suntem inca cu mult sub tari precum Marea Britanie, Germania sau Franta, unde valoarea produselor achizitionate online va depasi in 2017 suma de 157, 79 si respectiv 62 miliarde €. La fel, tari precum Polonia sau Cehia sunt peste piata de e-commerce locala, cu valori de aproximativ 8, respectiv 3,9 miliarde €”, a explicat Andrei Radu (fondator si CEO GPeC)
  • in 2017, valoarea medie a cosului de cumparaturi a scazut foarte usor, dar frecventa cumparaturilor online a crescut, deci piata locala este intr-o etapa de dezvoltare si de maturizare, mai spune Radu
  • categoriile preferate de cumparatorii romani sunt Electronice si Electrocasnice, Fashion & Beauty, Home & Deco, urmate de articole si accesorii pentru copii
  • 2017 nu a adus schimbari majore in ceea ce priveste metoda de plata preferata de romani – in 90% dintre cazuri alegem plata ramburs
  • numarul platilor prin card bancar creste, dar media industriei ramane la acelasi nivel; „Cu toate acestea, datele nu ne situeaza neaparat la coada clasamentului european. Fiecare piata are specificul si preferintele ei. Daca ne uitam la Polonia, metoda de plata preferata este pay by link, un sistem de online banking clasic mai simplicat”
  • in medie, traficul inregistrat de pe platformele mobile a depasit numarul de vizite de pe desktop
  • tendinta este ca, in 3 – 4 ani, peste 80% dintre vizitatori sa foloseasca smarphone-ul/tableta cand cumpara online, incurajati de rapiditatea Internetului si de apetitul romanilor pentru cele mai noi tehnologii

Cele mai importante lectii din segmentul de e-commerce, atat din piata locala cat si din cea regionala, sunt prezentate in cadrul GPeC SUMMIT, cel mai mare eveniment de comert electronic, care se defasoara pe 14 – 15 noiembrie 2017, in Bucuresti. Invitatii GPeC ating subiecte din domenii precum digital marketing, optimizarea ratei de conversie si content marketing.

Printre cei mai importanti speakeri internationali se numara: Neil Patel (Co-Fondator Crazy Egg, unul din cei mai buni specialisti in Marketing Online din lume), Oil Gardner (Co-Fondator Unbounce, expert in optimizarea ratei de conversie si a landing page-urilor din cadrul unui magazin online), precum si Amy Harrison (Fondator Write With Influence, care conduce una dintre cele mai apreciate resurse online de Content Marketing din intreaga lume). Printre alti invitati importanti se numara Cyrus Shepard (fondatorul Fazilion Media, o companie de content marketing focusatape SEO, publishing si marketing afiliat), Sam Mallikarjunan (Executive Strategist la HubSpot si fost Head of Growth la HubSpot Labs) si Jorij Abraham (Managing Director Ecommerce Foundation).

Leave a reply