Garantie legala, comerciala si de conformitate

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Pana nu demult am considerat ca in momentul in care ai cumparat un aparat electronic sau electrocasnic garantia pe care o primesti este automat de 2 ani. Ma refer aici la garantia care iti permite sa soliciti reparatia gratuita a unui articol in cazul in care s-a defectat. Totusi din pacate am constatat ca am am inteles gresit.
Am achizitionat un e-book de la PC Garage. Pentru ca are o problema tehnica si am solicitat reparatia lui, am fost anuntata de PC Garage ca nu pot repara aparatul deoarece nu mai este in garantie (a trecut mai amult de un an si mai putin de 2 ani de la achizitionare), adica garantia comerciala oferita de ei este de doar 12 luni si doar garanatia de conformitate este de 24 de luni.
Pentru ca ii raspundeti cuiva, intro alta postare, mentionand garantia legala, oferita prin lege ca fiind de 2 ani, imi puteti spune daca in cazul meu pot cere totusi repararea aparatului in baza acestei garantii legale, nementionate pe certificatul de garantie?
Va multumesc

Deschis 0
Chestiuni legale CM 9 ani 2 raspuns 12764 vizualizari 0

Răspunsuri ( 2 )

    0
    2019-03-03T13:52:38+02:00

    Una din cele mai bune explicatii sunt aici:
    https://legi-internet.ro/blogs/index.php/despre-garantii-in-contractele-cu-consum

    Exista mai multe tipuri de garantii:
    – de conformitate (2 ani)
    – comerciala (o stabileste comerciantul)

    Acestea sunt cele mai importante. Cea legala, de care spui tu, este in esenta cea de conformitate, adica, vreme de 2 ani de zile produsul trebuie sa fie conform cu specificatiile de pe site din momentul achizitionarii lui. Sau cu ce scrie in prospectul emis de producator care probabil ar trebui sa fie in ambalaj.

  1. Am scris aici: https://www.trusted.ro/blog/2015/12/18/ue-lege-comuna-garantie-conformitate/

    „Care este situația legislativă astăzi
    În prezent, magazinele online din România sunt obligate să respecte garanția legală de conformitate. Garanția comercială este opțională. Dacă un consumator din România descoperă că un produs pe care l-a cumpărat online în urmă cu mai mult de 6 luni are un defect și-i cere vânzătorului să-l repare sau să-l înlocuiască, este posibil să i se ceară să dovedească faptul că acea defecțiune exista în momentul livrării. Viitoarea lege europeană extinde acest termen la doi ani și consumatorul nu mai trebuie să demonstreze defecțiunea.

    În țara noastră, garanția legală de conformitate este prevăzută de art. 4 – pct. 1 lit. e din OUG 34/2014 și de art. 5-14 din Legea nr. 449/2003. Pe scurt: în primele 6 luni de la cumpărare, consumatorul nu trebuie să dovedească neconformitatea, se consideră că aceasta a existat la data cumpărării. Pentru perioada de la 6 luni la 2 ani, lipsa conformităţii va trebui dovedită de consumator.”

    Deci garantia comerciala este un instrument de marketing si e optionala.
    Iar garantia de conformitate este obligatorie, are o durata de 2 ani in general, la bunurile de larg consum.

Lasă un răspuns

Browse