Florin Grozea: piata locala de influencer marketing va valora 12 milioane €, in 2021
Antreprenorul Florin Grozea (foto jos, Fondator si CEO MOCAPP.net, platforma care ajuta brandurile sa gaseasca influencerul potrivit) estimeaza, intr-un interviu pentru economedia.ro, ca piata de influencer marketing din Romania va creste cu 10-12% YoY in 2021, si va ajunge la circa 10-12 milioane €. Anul trecut, MOCAPP isi propunea un rulaj de peste 150.000 € si Florin Grozea estima un volum de business de 10 milioane €. Prin comparatie, in SUA, bugetul dedicat influencerilor va fi de 3,69 miliarde, in 2021.
Lockdown-ul impus de noul coronavirus a avut un impact major asupra pietei de influencer marketing din tara noastra, a explicat acesta: „Bogatii au devenit mai bogati, saracii mai saraci. Acest lucru s-a intamplat in primavara si vara. Intre timp, toata piata cred ca s-a obisnuit si este in crestere. Simtim in publicitatea digitala o revenire in V, rapida. La sfarsitul anului 2021 vom fi mai sus fata de aceeasi perioada a anului trecut”.
In platforma lansata in 2017 sunt prezenti momentan 1.000 de influenceri (din 9 tari – cei mai multi din Romania, Moldova si Bulgaria) si zeci de branduri nationale si internationale (agentii digitale, de PR, ONG-uri si site-uri e-commerce). Fondatorul vrea atraga o noua finantare si poarta discutii in acest sens cu doua fonduri de investitii, programata sa aiba loc in primavara anului viitor. Antreprenorul vrea sa atraga 1 milion € de la investitori privati, pentru a lansa MOCAPP si pe piata din Marea Britanie. „Inca suntem devreme in discutie cu aceste fonduri, dar este un pas firesc in cresterea unui start-up tech. Am atras o investitie de 176.000 euro prin crowdfunding in toamna anului 2020, la o evaluare de 2,4 milioane euro”, a explicat Florin Grozea, care planuieste si cresterea numarului de influenceri (in tari ca Ungaria) si de branduri care apeleaza la MOCAPP.net.
Leave a reply