Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Campanii 2-Way SMS vs. One-Way SMS: diferente si utilizari

Marketingul prin SMS te ajuta sa informezi clientii si sa interactionezi cu acestia la un nivel direct si personal. Comunicarea prin SMS se poate desfasura bidirectional sau unidirectional. Care sunt diferentele cheie intre 2-Way SMS si One-Way SMS? Cand se folosesc SMS-uri unidirectionale si cand cele bidirectionale? In cele ce urmeaza iti vom raspunde la aceste intrebari.

Campanii SMS unidirectionale (One-Way SMS): caracteristici 

  • Vei trimite mesaje in bulk destinatarilor, dar nu vei putea primi raspunsuri de la acestia.
  • Daca destinatarii doresc sa iti puna intrebari sau sa impartaseasca informatii, nu vor putea raspunde direct si trebuie sa gaseasca o alta modalitate de a te contacta.
  • In schimb, nu ai nevoie de personal care sa monitorizeze SMS-urile si campaniile nu iti consuma mult timp.
  • Se configureaza usor si rapid.
  • Poti trimite SMS-uri in bulk atat de pe un numar scurt, cat si cu numele brand-ului (senderID alfa-numeric).

Cand sa folosesti SMS-uri unidirectionale?

Exista momente cand este logic si chiar indicat sa folosesti SMS-uri unidirectionale: campaniile de informare (noutati, promotii), campaniile de brand awareness. In e-commerce se ruleaza adesea campanii SMS-uri unidirectionale pentru a anunta oferte si reduceri. SMS-ul clasic poate contine un link scurt catre pagina cu oferte, iar cel Rich Media (RCS Business) poate contine si carusele cu imagini, butoane cu linkuri catre magazinul online.

Campanii SMS bidirectionale (2-Way SMS): caracteristici

  • Permit destinatarilor sa raspunda la mesajul tau.
  • Arati clientilor ca esti interesat de feedback-ul lor, ca ii pretuiesti si ca vrei sa le oferi o experienta eficienta.
  • Se creeaza un sentiment de conversatie autentica.
  • Eficientizezi procesul de asistenta pentru clienti, caci raspunsurile pot fi automatizate;
  • Pe de alta parte, pot consuma mai mult timp in faza de configurare si de monitorizare.
  • Au un pret putin mai mare decat cele unidirectionale, dar costurile raman mici si ROI-ul excelent.
  • Poti trimite SMS-uri in bulk atat de pe un numar scurt, cat si cu numele brand-ului (sender ID alfa-numeric).

Cand sa utilizezi SMS-urile bidirectionale?

2-Way SMS este extrem util in campanii de marketing e-commerce, concursuri si tombole, servicii tip self-care (telecomunicatii, banking),  programari consultatii, rezervari, inscrieri la cursuri sau evenimente. Imagineaza-ti cati bani si timp economisesti oferindu-le clientilor un raspuns automatizat:

  • Clientii din zona retail pot obtine instant coduri de reducere scanand un cod QR sau pot afla daca au castigat premii trimitand prin SMS seria de pe bonul fiscal sau de pe ambalaj.
  • Pacientii unei clinici pot confirma, anula sau reprograma consultatia apasand doar cateva butoane.
  • Clientii unei banci pot obtine rapid informatii privind soldul contului, creditul disponibil, suma de plata etc., trimitand codul client prin SMS.
  • Clientii unui serviciu tehnic pot primi automat SMS-uri cu linkuri scurte catre informatii online /FAQ, pe baza cuvintelor cheie folosite in mesaje.

Si acum imagineaza-ti cati oameni ar trebui sa angajezi, cati bani ar trebui sa investesti pentru a livra aceste servicii… Iti vei scuti angajatii de o munca minutioasa si repetitiva si le vei oferi timp pentru actiunile cu adevarat importante – probleme complexe, clienti nemultumiti, dezvoltarea afacerii. Cu ajutorul campaniilor SMS bidirectionale/2-Way SMS economisesti timp, bani si comunici eficient cu actualii sau potentialii tai clienti. Trimiti mesaje in masa si colectezi raspunsuri usor, rapid si eficient.

Despre Baltoi Liviu

fondator SendSMS.ro

Leave a reply