Boll & Branch a revolutionat etica industriei online a asternuturilor
Creata in 2014, de sotii Missy (39 de ani) si Scott Tannen (38 de ani), compania online Boll & Branch isi propune sa „faca asternuturi mai bune facand o companie mai buna”, cum explica site-ul bollandbranch.com. Aceasta misiune se concretizeaza in producerea de asternuturi, textile si prosoape de calitate, din bumbac organic (cules si prelucrat de muncitori platiti corect), vandute la preturi accesibile, si virarea unei portiuni din venituri in conturile organizatiei Not For Sale (care lupta impotriva traficului de persoane). Forbes.com scrie ca astfel compania s-a impus pe piata, in fata concurentei reprezentate de Parachute, Brooklinen, Frette si brand-urile din magazinele de larg consum.
Colectia de textile a companiei include, printre altele, asternuturi de 200 – 275 $ si prosoape de 12 – 45 $, toate produse din bumbac provenit de pe campuri Chetna Organic (organizatie nonprofit care lucreaza cu 15.000 de fermieri din sudul si centrul Indiei), prelucrat in fabrica Rajlakshmi Cotton Mills, certificata Fair Trade, din Kolkata (India). Angajatii Boll & Branch de aici (in numar de aproximativ 1.000) primesc salarii de trei ori mai mari decat salariile medii ale colegilor din industrie (in plus, au asigurari medicale, lucreaza in conditii sigure si au un program convenabil).
Missy si Scott Tannen, din Chatham (New Jersey), au infiintat Boll & Branch acum doi ani. Cei doi erau invatatoare si mama a trei fete, respectiv expert in marketing. Cand s-au apucat sa isi renoveze casa, au plecat in cautare de asternuturi de calitate pentru noul lor pat, dar au descoperit ca angajatii de la magazine ca Bloomingdale’s ori Bed Bath & Beyond nu stiau sa le explice provenienta bumbacului si nu aveau informatii despre modul in care sunt tratati angajatii care le-au produs, scriu cei de la nytimes.com.
Asa ca, in 2013, cei doi Tannen si-au schimbat carierele si s-au apucat sa cumpere asternuturi in valoare de cateva mii de dolari, pentru a compara tesaturile, si sa se documenteze in legatura cu industria bumbacului. Au cautat o sursa de incredere pentru bumbac organic, nemodificat chimic si au decis sa isi faca reclama si sa isi vanda produsele exclusiv online: prima comanda s-a vandut in ianuarie 2014, an in care compania a invasat 1,7 milioane $; in 2015, vanzarile au crescut la 13,5 milioane. Anul acesta, Boll & Branch estimeaza vanzari de 40 de milioane $, iar Scott Tannen recunoaste ca eforturile lor etice ii costa: cheltuielile sunt duble, iar cererea de asternuturi organice nu este inca foarte mare in SUA.
Leave a reply