Suma ce trebuie returnata in cazul unei comenzi cu discount datorat volumului achizitionat

Intrebare

Un client efectueaza pe site o comanda de 5 produse de valoare mare, de ex 7000 ron, la care primeste un discount de 20% .

In cazul in care returneaza 4 produse din 5 ce suma trebuie returnata clientului?

Ramane cu 1 produs redus cu 20% (desi nu mai e vorba de comanda initiala, discountul fiind acordat deoarece era vorba de o valoare de 7000 ron) sau banii se returneaza proportional astfel incat in final clientul ramane cu produsul la valoarea standard de pe site (neredus)?

Topic deschis 0
Chestiuni legale Cristi Bledea 4 ani 4 raspunsuri 133 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Subscriu la ce a scris Daniel Toma; chiar mi s-a intamplat o astfel de situatie la eMAG: unul dintre produse era defect si, neaducandu-l in primele 2/3 zile, a trebuit sa-l las in service

  2. Mersi pentru raspunsuri.
    Nu sunt sigur daca nu incalc legea comertului electronic daca il oblig sa returneze toate produsele. Teoretic un client poate returna oricare din produsele cuprinse in factura.
    Ar avea sens totusi daca evidentiez discountul separat pe factura, in cazul in care clientul returneaza 4 produse din 5, sa stornez complet factura initiala, sa refacturez produsul ramas la client la pretul standard si sa-i returnam diferenta de bani rezultata din cele 2 facturi.
    Nu sunt sigur totusi, daca e legala aceasta solutie, si nu incalca legea comertului electronic.

  3. Vom face referire in mod permanant la directiva europeana http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:RO:PDF cea care este in vigoare din iunie anul acesta si la noi.

    Luam la analizat articolul 14, pagina 79 – 80, aliniatul 1, paragraful 2:

    “Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea bunurilor, cu excepția cazului în care comerciantul acceptă săsuporte acele costuri sau în care comerciantul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator”.

    Daca am dat pe toata factura 500 de lei, si pretul total fara discount era sa zicem 550 de lei, si pe fatura am un discount total de 50 de lei,si am 5 produse, pot sa spun de exemplu ca am dat pe produsul 1 suma de 100 de lei. Ma hotaresc sa fac o returnare partiala. Legea, directiva, nu specifica pe undeva cate produse sa returnezi, deci poti returna partial fara niciun fel de problema.

    Spiritul acestei legi este acela de a incerca si de a vedea daca ti se potriveste produsul, tu neavand cum sa verifici acest lucru pipaind produsul si probandu-l intr-un magazin traditional. Asa, ai acest drept daca ai luat un frigider alb, si acasa dupa ce il desfaci constati ca nu se potriveste culoarea lui cu ce ai in casa, il poti returna fara invocarea vreunui motiv. Esti insa responsabil de diminuarea valorii lui daca l-ai probat intensiv si ai stricat intr-o oarecare masura produsul. Va trebui sa accepti o suma mai mica, daca comerciantul iti spune ca nu i l-ai adus asa cum ti la dat el, si el trebuie sa investeasca o suma de bani ca sa il aduca in starea de vanzare de nou. Cum se face acest lucru, care tot in sarcina comerciantului, de stabilit in mod obiectiv (angajeaza un expert) care este valoarea in lei de diminuare a pretului daca ar fi sa-l vanda acum ca si nou. Dar asta e alta discutie.

    Revenind la subiectul discutiei, poti returna 1 produs din 5. In dreptul acelui produs scrie 100 de lei, atat am dat pe el. Il trimit, ma costa pe mine ca si client posta, si legea spune, atentie!! doar costurile cu posta, cu returnarea cad in sarcina clientului. Altfel de costuri cad in sarcina comerciantrului. Deci, daca ar ajunge la mine sub forma de cost (am dat 100 de lei trebuie sa primesc inapoi 100 de lei) parte din reducerea aplicata pe intreaga factura se incalca legea. Eu trebuie sa primesc inapoi fix cat am dat pe produs, nici mai mult, nici mai putin.

    Singurule costuri suportate de client sunt, repet, “costurile directe legate de returnarea bunurilor”.

    Orice alta discutie este in afara legii. Nu poti diminua valoarea primita de client inapoi, admitand ca el nu a stricat produsul in niciun fel, si trebuie sa-i dai banii fix cat zice pe factura in dreptul acelui produs. Factura este un contract. Nu poti schimba datele problemei, nu ma poti pune sa accept o diminuare a ceea ce mi se cuvine. Eu ca si client, voi plati doar costul cu taxele postale, cu livrarea inapoi la comerciat si ATAT. Niciun un al cost.

    Acesta e punctul meu de vedere si daca vreti sa-l combateti trebuie sa cititi directiva cel putin pe acest articol si sa gasiti exceptie la aliniatul 1. O zi buna, si cat mai multe conversii!

  4. Cu siguranta clientul poate sa returneze doar 1 produs din 5 sau 2 din 5 sau chiar 4 din 5.

    In rest depinde la ce se acorda discountul si cum apare el pe factura finala – daca e un discount total sau pe produs, daca e un discount peste o suma sau nu, daca e un discount legat de client sau nu.

    Daca e un discount total pentru ca a cumparat peste 5000 de ron si e specificat ca atare, atunci – IMHO – se poate ca la returnarea produselor, restul facturii sa fie recorelata (deci fara discount).

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.