generation Z

Generatia Z (persoane nascute in perioada 1995 – 2012) mai este cunoscuta si drept iGeneration/iGeneratia si este formata din adolescenti care folosesc de mici si la scara larga Internetul, socializand constant online. In Statele Unite, acesti tineri stau zilnic cu smartphone-ul in mana, pe Instagram, Snapshot si alte retele de socializare, aratand prietenilor (si lumii intregi) de unde isi cumpara hainele, care sunt marcile lor preferate si cerand parerea acestora in legatura cu noi achizitii, citim pe philly.com.

Expertii in retail spun ca aceasta utilizare constanta a social media de catre Generatia Z atrage dupa ea – pentru retailerii specializati in tinute pentru adolescenti (branduri care sunt printre cele mai lente cand vine vorba de inchiderea magazinelor fizice, traditionale, si investitiile in dezvoltarea site-urilor proprii) – succesul rapid al unora si declinul la fel de rapid al altora.

In ultimele 18 luni, in SUA, brand-urile Aeropostale (800 de magazine), Pacific Sunwear (aproape 600 de magazine), American Apparel (273 de magazine) si Wet Seal (171 de magazine) s-au declarat falimentare; altele, ca Abercrombie & Fitch si American Eagle Outfitters, se indreapta ina ceeasi directie, avand si ele probleme mari cand vine vorba despre traficul in magazinele offline.

Asta deoarece vanzarile e-commerce cresc cu o rata de 15%/an (conform Cushman & Wakefield), retailerii online castiga „felii” din ce in ce mai mari din piata, iar impactul Generatiei Z nu este luat in considerare. In 2015, Forrester Research scria ca adolescentii isi cheltuie 8,75% din veniturile totale (mici, de altfel) online – procent mult mai mare fata de cei 5,33% ai Generatiei Y (23 – 40 de ani) si 3,85 % ai Generatiei X (41 – 51 de ani). Adolescentii vor sa poarte haine unice, accesorii pe care nu le mai are nimeni altcineva, lucruri pe care nu le gasesc la mall, ci online.

Retail Metrics Inc. scrie ca declinul retail-ului de teen fashion se datoreaza urmatorilor 4 factori:

  1. Retailerii sunt amplasati aproape exclusiv in mall-uri mediocre si nu se concentreaza pe e-commerce, nu investesc indeajuns de rapid in online
  2. Social media a orientat interesul adolescentilor si spre alte moduri de a-si cheltui banii/a-si petrece timpul (iesit in oras cu prietenii, mers la concerte, la film)
  3. E greu de prezis ce vor purta adolescentii, trend-urile sigure in domeniul modei destinate lor sunt greu de anticipat
  4. Amazon ia fata tuturor, tinerii cheltuind bani online si primind rapid produsele acasa
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)