Expected-Budget-Changes-Feb2016

Directorii de marketing din America se asteapta la bugete de marketing mai mari cu 6,9% in urmatorul an, a descoperit ultima editie a sondajului bianual CMO realizat de Scoala de Afaceri a Universitatii Duke pe 289 de profesionisti in domeniu (dintre care 95% au functii de la vice-presedinte in sus), scrie marketingcharts.com. Cifra este mai mare decat cea la care se asteptau acum 6 luni (in raportul anterior – 5,5%), desi nu sunt prognozate si cresteri in ceea ce priveste ROI-ul („return on investment”, adica rata de recuperare a investitiei). In plus, acestia prevad o scadere de 3,2% a investitiilor in reclama traditionala.

Specialistii nu prea pot dovedi legatura dintre ROI si cresterea bugetara: aproape 4 din 10 (37%) pot dovedi cantitativ impactul pe termen scurt al cheltuielilor din departamentul lor si cifra e si mai mica (31%) daca vorbim despre impactul pe termen lung. 17%, respectiv 19% au spus ca nu pot dovedi deloc impactul pe termen scurt, respectiv lung, al banilor dati pe marketing. Asta nu-i impiedica pe directorii de marketing sa investeasca sume semnificative in social media, de exemplu, zona careia vor sa ii dedice 13,2% din bugetele lor in urmatoarele 12 luni, chiar daca doar 1 din 10 (10,2%) poate dovedi cu cifre clare contributia adusa de retelele de socializare la performanta companiei lor.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)