Din anii ’80 incoace, in SUA, Black Friday marcheaza inceputul neoficial al perioadei de Sarbatori de iarna in magazinele traditionale si este cel mai important eveniment de cumparaturi din an. Dar pozitia ii este amenintata de dezvoltarea e-commerce-ului si de modificarea preferintelor consumatorilor, citim pe crimsonhexagon.com. Compania a analizat milioane de postari pe retelele de socializare in ultimii 5 ani (2010 – 2015), pentru a intelege cum e afectata ziua de Black Friday de schimbarile sociale si a descoperit ce apreciaza (si ce nu) consumatorii la sarbatoarea reducerilor si cum arata viitorul reducerilor din noiembrie pentru retailerii traditionali.

In magazinele fizice, vanzarile de Black Friday au scazut cu peste 1 miliard $ in 2015 (fata de anul anterior), americanii cheltuind (in medie si in total) din ce in ce mai putini bani din 2011 incoace. Iar din 2010 incoace, mentiunile legate de BF pe cele mai importante platforme de socializare sunt intr-un declin constant. De unde acest declin?

  • Black Friday nu mai e ce-a fost – popularitatea BF in SUA a scazut in ultimii ani, iar conversatiile online au devenit negative (plangeri legate de magazine supraaglomerate, cozi imense, oferte mai bune si pe o perioada mai lunga de timp online); daca in 2010, peste 50% dintre postarile despre BF erau pozitive si doar 20% negative, in 2015 cifrele sunt triste (doar o treime dintre postari sunt pozitive, iar 40% sunt negative)

    bf

  • Consumatorii tineri nu sunt interesati de experiente de shopping traditionale – publicul-tinta pentru retaileri este cel de 24 – 54 de ani, consumatori activi, cu venituri stabile, iar din acest grup fac parte, in fiecare an, din ce in ce mai multi membri ai Generatiei Y (care insa au alte obiceiuri de consum, valorizeaza shopping-ul online si, prin urmare, submineaza retail-ul si BF-ul traditional); astfel, in 2010, mai putin de un sfert din comentatorii online (24%) aveau sub 25 de ani, dar anul trecut procentul acestora a ajuns la aproape 60% online-vs-in-store
  • E-commerce-ul sapa la radacina BF-ului traditional – comertul online s-a dezvoltat masiv in ultimii 5 ani, iar analizand, in paralel, postarile despre cumparaturile facute in magazine offline si cele despre despre cumparaturile facute in magazine onfline, tendinta e clara (din 2010 incoace, in fiecare an cele din urma postari au crescut, in detrimentul celor dintai, iar tendinta nu va incetini); in plus, in aceeasi perioada de 5 ani amintita, comentariile negative legate de cumparaturile online sunt mult mai putine ca numar decat in cazul offline-ului (20% vs. 30%)

    bf-age

    online-vs-in-store-2
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)