18492413_734739903352944_808694373_n

Editia din acest an a clasamentului „Top 500 Analysis Report”, intocmit de Digital Commerce 360 si analizand tendintele din comertul online pe teritoriul nord-american, indica faptul ca Amazon.com este cel mai mare retailer din SUA. Pe urmatoarele 5 locurile se plaseaza Apple, Wal-Mart, Dell si Staples.

Intr-o industrie a comertului cu amanuntul in care gigantul online din Seattle ofera acces facil la produse, o varietate mare, preturi mici si livrare rapida si gratuita, Amazon constituie o amenintare serioasa la adresa celorlalti retaileri, scrie digitalcommerce360.com. Vanzarile online din domeniu au atins aproape 400 miliarde $ in 2016, cu 15,6% mai mult fata de anul anterior, iar – in medie – vanzarile retailerilor din Top 500 au crescut cu 15,5% in 2016, dar asta gratie Amazon.

Dupa eliminarea acestuia din calcul, restul comerciantilor din Top 500 ating o crestere de 11,7% (cu aproape 4 puncte mai putin decat piata e-commerce americana, per ansamblu). Consumatorii prefera, ce-i drept, atuurile Amazon mentionate mai sus (varietate, livrare etc.), dar ceilalti retaileri din clasament care au avut cresteri impresionante in ultimul an sunt cei ale caror servicii nu seamana deloc cu cele ale Amazon.

Ce a mai descoperit topul:

  • retailerii din Top 500 au avut cea mai mica crestere de la an la an a vanzarilor online din 2009 incoace
  • comerciantii care vand produse prin intermediul magazinelor traditionale, offline (154 la numar in top) au avut vanzari mai mari cu 10,7% in 2016
  • comerciantii care vand produse doar online au avut o crestere aproape dubla, de 22,3%; daca scoti din calcul Amazonul, cresterea e de 16,6%
  • veniturile Amazon au crescut, in 2016, cu 24,9% (atingand 123,77 miliarde $ pe plan gllobal); acestea reprezinta 31,5% din totalul vanzarilor online din Top 500 (si asta luand in calcul doar comisionul cota-parte incasat de companie pentru produsele altor retaileri vandute pe marketplace, fara a lua in calcul restul din pret, care merge la retailerii terti cu pricina)
  • estimarile Internet Retailer spun ca, in SUA, valoarea totala a tranzactiilor de pe site-urile detinute de Amazon a atins 147 miliarde $ in 2016, cu 31,3% mai mult fata de anul anterior
  • cu alte cuvinte, din fiecare 10 $ cheltuiti online de americani, 4 $ au mers la Amazon
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)