Un studiu in ceea ce priveste modul in care primii 50 de retaileri folosesc mobilul ca parte a unei abordari multichannel a gasit ca mai mult de o cincime dintre acestia, 22% mai precis, nu au un site optimizat pentru mobile sau o aplicatie disponibila pentru utilizatorii de telefoane mobile, ceea ce inseamna ca multi pierd oportunitati valoroase in a "prinde" clientii pe mobile si sa-i stimuleze sa cumpere.

Un studiu al Mastek, un furnizor global de solutii IT pentru sectorul de retail, a descoperit ca unul dintre trei retaileri (28%) au mai mult de-o aplicatie prin care sa atraga clientii si 20% au dezvoltat aplicatii de loializare care ofera utilizatorilor de smartphone-uri oferte speciale sau link-uri spre planuri de fidelizare.

Totusi, odata cu cresterea imperativului de a avea campanii multi-channel integrate, care profita de cresterea mobile-ului in randul cumparatorilor, cativa etaileri isi pun in practica strategiile de m-commerce. In timp ce 95% dintre site-uri sunt acum tranzactionale, un surprizator procent de 75% dintre aplicatiile de mobile nu sunt inca in masura sa accepte sau sa proceseze comenzile clientilor ceea ce inseamna ca retailerii risca sa piarda clienti la punctul de vanzare sau sa-si reduca avantajul competitiv fiind in imposibilitatea de a satisface nevoile de cumparare imediate.  

Mark Williams, directorul de retail al Mastek, comenteaza in ceea ce priveste rezultatele descoperite ca: "serviciile de mobile continua sa se extinda si furnizeaza o oportunitate grozava pentru retaileri sa dezvolte noi strategii de crestere. Totusi, rezultatele au aratat ca multi etaileri esueaza, pe termen scurt, sa dezvolte campanii de mobile commerce destinate sa creasca vanzarile. Cresterea numarului de clienti cu telefoane mobile si dezvoltarea unui internet “atoatestiutor”, faptul ca acesti clienti permanent conectati din ziua de astazi folosesc dispozitivele mobile in toate punctele din ciclul de cumparare, inseamna ca mobile-ul devine una dintre cele mai disruptive tehnologii. Odata cu dezvoltarea in ritm rapid care are loc in zona de mobile, inclusiv cresterea platilor online si adoptarea comunicatiilor near field, etailerii trebuie sa inoveze si sa recunoasca faptul ca smartphone-urile pot fi un mod de a capta atentia clientilor si a stimula vanzarile".

Sursa: http://internetretailing.net/2013/06/a-fifth-of-etailers-fail-to-engage-mobile-customers-finds-mastek-study/ 
Autor: Paul Skeldon

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)