Marketingul multichannel a devenit o practica destul de comuna in ultima vreme, cu 25% dintre marketerii B2B si B2C caracterizandu-se ca fiind utilizatori experimentati. Aproximativ 39% dintre marketeri sunt momentan in tranzitie si doar 7% nu intentioneaza sa se angajeze in implementarea de strategii multichannel in viitorul apropiat, conform unui raport recent emis de Forrester Consulting efectuat la cererea Silverpop.

Marketingul comportamental este totusi o practica mai putin matura. Doar 17% dintre respondenti se auto-evalueaza ca practicieni experimentati de marketing comportamental, dar 34% spun ca sunt in tranzitie.

Chiar daca utilizarea strategiilor de marketing comportamental pare a fi crestere, numai 45% dintre marketerii intervievati colecteaza in prezent date comportamentale ale clientilor si le consolideaza intr-o singura baza de date integrata. Chiar si in randul respondentilor care se auto-intituleaza „marketeri comportamentali experimentati”, doar 60% stocheaza si coroboreaza datele comportamentale.

Mai jos redam alte concluzii rezultate in urma studiului. Acesta a analizat parerile si cunostintele marketerilor despre marketingul multichannel, marketingul comportamental, și marketingul automatizat prin examinarea a 157 de specialisti de marketing, de nivel managerial sau mai inalt si care isi desfasoara activitatea in Statele Unite ale Americii.

Adoptarea ultilmelor trenduri in materie tehnologie

  • In jur de 40% dintre respondenti au declarat ca sunt “oarecum agresivi sau in capul listei” celor care doresc sa adere la noile trenduri tehnologice. Alti 32% au spus ca adopta noile tehnologii odata cu largirea pietei de desfasurare. Doar 18% au spus ca intarzie in adoptarea noilor curente tehnologice.
  • Intreprinderile mici și mijlocii imbratiseaza din ce in ce mai mult noile trenduri tehnologice si investesc masiv in produse si solutii software care imbunatatesc serviciile de marketing, aproape la acelasi nivel cu companiile mari. 

B2B vs. B2C

  • Marketerii B2C au raportat un grad mai mare de automatizare la aproape toate categoriile de marketing automatizat decat omologii lor B2B.
  • Marketerii B2C au o relatie mult mai buna cu colegii lor de la IT support: 56% au spus ca au o relatie “buna sau excelenta” cu departamentul IT, in timp ce doar 46% dintre marketerii B2B au declarat acelasi lucru.
  • Marketerii B2C folosesc sisteme de management ale retelelor sociale, cu mult mai mult decat omologii lor B2B (83% versus 57%).
  • O categorie in care marketerii B2B au investit mai mult decat marketerii B2C este reprezentata de sistemele de management ale lead-urilor.

Raportul a fost bazat pe examinarea raspunsurlor a 157 de specialisti de marketing, de nivel managerial sau mai inalt si care isi desfasoara activitatea in Statele Unite ale Americii. Cercetarea s-a efectuat in lunile martie si aprilie, 2013.

Sursa: http://www.marketingprofs.com/charts/2013/11201/marketers-embracing-multichannel-and-behavioral-strategies 
Autor: Ayaz Nanji

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)