stitch-fix

Scriam, la inceputul acestui an, cum isi imbraca start-up-ul american Stitch Fix clientii online folosind algoritmii, oferind serviciile unui stilist personal, cu livrare gratuita a produselor acasa si retur gratuit. Foloseste pentru asta un software de analiza a datelor si invatare automata (machine learning) pentru a face cele mai bune alegeri vestimentare pentru clienti. Acum, nytimes.com scrie ca start-up-ul fondat in 2011, in San Francisco, se extinde online, intr-o vreme in care retail-ul american offline nu se simte deloc bine.

Stitchfix.com functioneaza simplu: pe baza unui chestionar online de stil personal si a indiciilor adunate din social media (analizate de un algoritm), un stilist iti trimite acasa (o data la 2 saptamani, o data pe luna sau o data la 2 luni, cum vrei) 5 piese vestimentare personalizate decloc ieftine (intre 150 si 500$/produs). Ti se retin 20$ din cont, drept credit, si in 3 zile decizi ce iti place, platesti produsele si trimiti inapoi restul, daca e cazul. Daca platesti toate cele 5 obiecte, ai parte de o reducere de 25%. Daca le returnezi pe toate, platesti doar cei 20$. Serviciul este disponibil doar pe teritoriul SUA.

In septembrie, site-ul s-a extins, oferind recomandari si domnilor. Iar acum nytimes.com noteaza ca Stitch Fix, care le ofera putine alegeri si reduceri clientilor sai, are din ce in ce mai mult succes. Astfel, compania este profitabila din 2014 incoace, strangand doar 42 milioane $ de la investitori, iar anul fiscal incheiat in iulie 2016 a insemnat vanzari de 730 milioane $. Daca va decide sa isi vanda actiunile la bursa, ar putea fi cea mai mare oferta de gen de la Etsy (2015) incoace.

Modelul Stitch Fix e prezent si la alte start-up-uri, ca Trunk Club ori Birchbox, dar acestea au probleme financiare legate de costurile ridicate, neputand ramane profitabile mult timp. Fondatoarea Stitch Fix, Katrina Lake, crede ca succesul ei se datoreaza faptului ca ajuta clientul sa faca shopping mai usor, sa gaseasca ce le place fara a mai pierde timp in magazine, proband si returnand produse. Stitch Fix nu dezvaluie ce procent din produse le sunt returnate, dar insista ca nivelul stiintific al alegerilor este atat de ridicat incat poate prezice cu acuratete ce produse va pastra un client si a redus numarul de pasi necesari pentru selectarea celor 5 produse.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)