germania

Anul 2015 a adus cu sine o crestere de 13,3% pe piata de e-commerce B2C din Germania, care acum valoreaza 59,7 miliarde €, conform unui raport in domeniu realizat de ecommercewiki.org („B2C E-commerce Country Report 2016”). Germania este, prin urmare, a treia cea mai mare piata de e-commerce B2C din Europa, dupa Marea Britanie si Franta. Din raportul amintit, am selectionat cateva cifre relevante, pe care le puteti descoperi mai jos:

  • 89% dintre germani folosesc Internetul (adica 62,9 milioane de persoane), iar dintre acestia 73% cumpara diverse produse/servicii online (adica 51,6 milioane de persoane)
  • fata de 2014, in 2015, numarul de cumparatori online a crescut in tara europeana cu 2,1 milioane de germani, iar suma medie cheltuita de acestia pe Internet a fost de 1,157 €
  • intre 2004 si 2013, cifra de afaceri in e-commerce s-a triplat in Germania (de la 13 miliarde €, a atins 47 de miliarde €), astfel incat in 2016 expertii se asteapta la o cifra de afaceri de cu 12% mai mare fata de anul anterior si la vanzari totale in valoare de 66,9 miliarde €
  • 65% din populatie are un smartphone si cel mai popular sistem de operare este Androidul
  • 15% din vanzarile online au fost realizate pe dispozitive mobile, in anul incheiat
  • PIB-ul german a fost de peste 3 milioane € in 2015, iar „felia” reprezentata de e-commerce a fost de 1,97%
  • cel mai des, germanii cumpara online imbracaminte (la categoria produse) si bilete de avion/hotel (la categoria servicii)
  • numarul site-urilor specializate creste, in detrimentul celor generaliste si tot mai multi retaileri cu magazine offline se muta si in lumea online
  • in conditiile in care doar 25% dintre germani au carduri de credit, cea mai populara metoda de plata in online este transferul bancar (37% din cumparatori o prefera); pe locul doi, se plaseaza portofelele electronice (31%)
  • Facebook este cea mai populara retea de socializare, detinand un procent de 38% din piata de profil
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)