Soldsie, platforma pentru vanzari de bunuri direct de pe Facebook, isi extinde prezenta international, adaugand sase valute suplimentare si 28 de piete noi capacitatii sale actuale. Beneficiind de 1 milion de dolari in finantare externa de la FundersClub, 500 Startups, e.ventures, și altii, Soldsie va acoperi Australia, Canada, Brazilia, Taiwan, Marea Britanie si alte tari din Europa unde se foloseste moneda euro.

Compania nu este primul serviciu din comertul social online care isi extinde activitatile la nivel international; competitorul sau direct Gumroad acopera in prezent 160 de tari si valute precum CAD, AUD, GBP, EUR, si YEN, in timp ce Chirpify si Panglica accepta utilizatori internationali prin PayPal, transferuri bancare, cecuri și alte astfel de sisteme de plata.

Soldsie, care si-a inceput activitatea sub numele de Central.ly la inceputul anului 2011, s-a axat initial pe construirea unui serviciu de web hosting numit About.me pentru piata IMM-urilor. Apoi a migrat catre comertul social. Membrii fondatori, Chris Bennett si Arrel Gray, spun ca au descoperit in timp ce faceau studii de piata ca retailerii interactionau frecvent cu clientii pe Facebook, prin postarea de fotografii cu produsele lor, pentru a aduce trafic, fie trafic efectiv catre magazinele lor fizice sau clickuri catre magazinele online.

 

In plus, s-au inspirat din reusita binecunoscutului retailer de imbracaminte de copii Lolly Wolly Doodle, ai carui clienti isi introduceau adresele de e-mail in comentariile de pe pagina de Facebook a companiei pentru a incepe cumparaturile. Lolly Wolly Doodle a strans de atunci 20 milioane de dolari in finantare de la fonduri precum Steve Case’s Revolution Growth, FirstMark Capital, Highline Venture Partners, si Novel TMT Ventures  - o miscare despre care echipa Soldsie crede ca valideaza ceea ce construiesc si ei in materie de comert prin intermediul Facebook-ului.

Pana in martie cand Soldsie si-a anuntat incheierea procesului de strangere a capitalului de lansare, compania inregistrase peste 100,000 de clienti care cumparau prin serviciul lor; in plus, acest serviciu permitea si business-urilor sa vanda prin intermediul comentariilor de pe Facebook.

Cu ajutorul aplicatiei Soldsie de pe Facebook, utilizatorii se inregistreaza si pot cumpara produse doar prin simpla postare a cuvantului “vandut”. Odata cu prima tranzactie, informatiile de pe cardul cumparatorului raman inregistrate in sistem si vor facilita cumparaturile ulterioare. Astazi, compania raporteaza peste 10 milioane de tranzactii procesate si o colaborare cu peste 1,000 de vanzatori.

Serviciul s-a dovedit indeosebi folositor pentru mamicile devenite peste noapte mici intreprinzatori care vand produse precum imbarcaminte si accessorii pentru copii si femei prin Facebook, dar care de cele mai multe ori nu au magazine fizice sau nici macar website-uri.

“Facebookul este actualmente un canal de marketing. Ar trebui sa ofere o gura de aer proaspat fanilor nostri”, spune Bennett. “Dar din ce in ce mai mulți oameni realizeza ca acesta poate servi, de asemenea, ca un loc din care poti vinde direct fanilor”, adauga el. Și acum ca multi dintre acesti antreprenori de Facebook sunt deja colaboratori fideli, Soldsie incepe is faca loc si in comertul clasic.

Inainte de a se lansa pe plan international, compania si-a testat performanta colaborand cu comercianti din Australia. De asemenea, in prezent lucreaza la realizarea unei pagini de analiza metrica care va urmari evolutia vanzarilor. Aceasta caracteristica a intrat deja in testarea beta cu un numar select de comercianti.

In ceea ce priveste planurile de viitor ale companiei, alte platforme media nu sunt excluse din ecuatie spune Bennet. “Cred ca toate au sanse mari de reusita,” spune acesta. “Fiecare dintre ele poate atrage o nisa diferita de cumparatori”.

Sursa: http://techcrunch.com/2013/07/17/facebook-based-shopping-platform-soldsie-goes-international/
Autor: Sarah Perez

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)