Ce fac comerciantii on-line in perioada mai slaba din timpul verii, inaintea valului de cumparaturi atrase de re-inceperea scolii din toamna ? Ar trebui ajustate preturile pentru a face fata cererii scazute din aceasta perioada ? Am vorbit cu patru furnizori de servicii din domeniul marketingului, pentru a obtine niste sfaturi.

Cerere si oferta

Alasdair McLean-Foreman, CEO la Teikametrics, a spus ca variațiile de preț sunt conduse de principiile economice fundamentale ale cererii și ofertei. "De exemplu, in timpul verii, cererea pentru ochelari de soare poate crește mai mult decat oferta disponibila și prețurile vor crește in consecinta. In schimb, este probabil sa fie exces de aprovizionare cu masti in iulie, iar ca rezultat prețurile vor scadea." Comercianții ar trebui sa foloseasca o strategie de diversificare a produselor, astfel incat acestia sa aiba intotdeauna disponibila o linie de produse pentru care exista cerere, indiferent de anotimp.

Aprovizionare

Shmuli Goldberg, director de marketing la FeedVisor, a spus ca preturile on-line variaza cu siguranta in functie de perioada anului. “Am vazut aceleasi lucruri vanzandu-se la un pret de pana la patru ori mai mare iarna, de exemplu, spre deosebire de perioada verii.” Goldberg le recomanda comerciantilor sa devina “cumpratori” in lunile cu vanzari scazute, prinvindu-le ca bune oportunitati de aprovizionare. “Daca dispuneti de spatiul necesar depozitarii, comandati marfa de la furnizori in timpul lunilor cu cerere scazuta, apoi vindeti in timpul lunilor cu cerere ridicata. Veti fi uimiti sa vedeti cat de ieftin puteti cumpara ornamente de Craciun in Martie!” a spus el.

Obtineti un avantaj fata de magazinelor traditionale

Preturile on-line variaza in mod sigur in functie de perioada anului, potrivit lui Arie Shpanya, CEO la WisePricer. “Vanzarile face-to-face pe care le fac magazinele traditionale s-au transpus bine in on-line. In consecinta, comerciantii ar trebui sa se pregateasca pentru sarbatorile importante si inceperea scolii in toamna.”

Comerciantii on-line pot obtine un avantaj fata de conurentii lor off-line, a spus el. “O tactica este sa grabiti lansarea ofertelor: incercati sa aveti deja aceste vanzari inaintea magazinelor traditionale.”

Ganditi-va la o oferta pentru valorificarea tendintelor

Directoarea de marketing de la BQool, Jessica Dai, este de acord ca preturile fluctueaza in functie de perioadele anului. Uitati-va dupa trend-uri pe care le puteti valorifica pentru linia voastra de produse si fiti creativi. Dai a prezentat ca exemplu iPhone-ul: versiuni noi de iPhone se lanseaza in fiecare toamna, iar unii cumparatori isi vand iPhone-urile vechi pentru a-si putea permite mai usor achizitionarea noii versiuni.

“Alte persoane vor cumpara aceste telefoane second-hand. Adesea acestea nu vor mai avea toate accesoriile disponibile. Asta este o sansa pe care o puteti valorifica! Fiti pregatiti sa oferiti discount-uri, dar ganditi-va si la varianta unei oferte speciale care sa includa mai multe accesorii intr-un singur pachet. Un asemenea pachet ar putea contine un incarcator, casti, cablu USB, handsfree, husa sau un ecran protector.”

Nu faceti doar reduceri, sunt momente cand trebuie sa cresteti preturile!

Nu este vorba numai de reduceri – Goldberg spune ca un bun comerciant trebuie invete si cand sa modifice agresiv preturile. “De exemplu, mobilierul pentru gradina sau echipamentele de inot se pot vinde la un pret mai mare in Mai sau Iunie, deci ar trebui sa va ridicati preturile de baza in consecinta, in timp ce preturile jucariilor pot fi crescute din Septembrie pana la sfarsitul anului.”

Impartiti sfaturile cu noi!

Cum va vindeti marfa in lunile de vara cu cererea scazuta? Faceti reduceri sau ati gasit vreo metoda creativa pentru a face fata zilelor seci de vara?

Sursa: http://www.ecommercebytes.com/cab/abn/y13/m07/i08/s04
Autor: Ina Steiner

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)