Neal Cabage este doar ultimul dintr-o serie de mai multi autori care a folosit expresia “SEO a murit” in titlul unui articol.

Articolul sau se alatura unei liste mai lungi de articole, ba chiar si unui website, dedicate acestui subiect: aici, aici, aici si aici. Exista deasemenea si multe respingeri ale acestei idei, cum ca SEO ar fi murit, primul exemplu fiind cel oferit de acest post al lui Danny Sullivan din 2009.

Cele mai multe articole cu acest titlu, sau o variatie a acestuia, apartin unor autori care incearca sa starneasca niste controverse pentru a putea explica ulterior de ce SEO nu a murit de fapt. Oricare ar fi motivul, fraza a devenit un cliseu obosit, si sper ca odata cu acest articol sa nu mai vedem vreodata cuvintele “SEO” si “a murit” intr-un titlu. Haideti sa mergem mai departe. Dar mai intai, explicatia finala a faptului ca SEO n-a murit si nu va muri niciodata.

SEO, un acronim pentru “search engine optimization”, este in mare definit ca fiind activitatea sau setul de activitati care au drept scop imbunatatirea afisarii rezultatelor unui business (unei afaceri) in motoarele de cautare. Daca va schimbati tag-ul de titlu al paginii principale in speranta ca aceasta va avea un rank mai bun in rezultatele Google, inseamna ca faceti SEO.

Daca adaugati un blog pe site-ul dumneavoastra, pentru ca ati auzit ca Google simpatizeaza continutul, si postati saptamanal ceva pe acel blog pentru a obtine un rank mai bun pentru mai multi termeni, se cheama ca faceti SEO. Daca va convingeti un prieten care lucreaza la o publicatie online respectabila sa scrie un articol despre compania dumneavoastra, care contine si un link catre website-ul aferent, faceti SEO.

Exista si alte metode pentru a obtine rezultate, care in general nu sunt definite ca SEO. Google si alte motoare de cautare vand spatiu pentru reclama langa rezultatele cautarilor organice, iar cumpararea acestor spatii nu este SEO, desi informatiile obtinute prin rularea unor astfel de campanii publicitare pot fi deseori benefice pentru eforturile de SEO.

Ce ar putea omori SEO ?

SEO va disparea doar atunci cand o vor face si motoarele de cautare. Atat timp cat exista motoare de cautare, oamenii isi vor da seama cum functioneaza acestea pentru a obtine rezultate de pe urma lor. Putem vorbi despre sfarsitul cautarilor asa cum le stiam pana acum, sau cum content marketing-ul schimba ceea ce este SEO, ca SEO si relatiile publice se contopesc, sau ca folosirea acronimului SEO va disparea treptat, pe masura ce inlocuim activitatile cunoscute anterior ca SEO cu un grup largit de activitati pe care le vom numi “online marketing” sau “web marketing” sau intr-un fel care va suna si mai excentric (pompos). Ramane insa faptul ca vom efectua in continuare activitati concepute pentru imbunatatirea rezultatelor in cautari, iar drept urmare SEO va fi cat se poate de viu si sanatos.

De ce sa pretindem ca SEO este mort ?

Daca SEO nu va disparea niciodata, atunci de ce sustine lumea ca a murit, sau de ce se aduce in discutie acest subiect in primul rand ? Cum se mai spune, urmariti banii (follow the money). Sigur, aruncati-ma in gramada celor care fac trolling pentru trafic folosind acea fraza. Dar cineva trebuie sa opreasca odata asta, iar eu nu pot s-o fac fara ca macar sa mentionez ceea ce vreau sa stopez.

E posibil ca nimic sa nu poata bate ultimul cui in mantra sicriului “SEO a murit” mai bine decat raspandirea acestui infografic dureros de precis: “Moartea SEO – infografic furnizat de SEO Book” (vezi mai jos). Iar acum, haideti sa nu mai vorbim vreodata despre asta.

 

 

Sursa: http://www.forbes.com/sites/joshsteimle/2013/07/15/seo-is-not-dead-and-will-never-die-infographic/
Autor: Joshua Steimle

 
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)