mobile-advertising Un studiu realizat de RTB House (companie globala care ofera tehnologie de ultima generatie pentru publicitatea prin retargetare) a descoperit ca activitatea pe smartphone si tableta a crescut cu pana la 30% in timpul lunilor de vara, transmite compania intr-un comunicat de presa. Astfel, pe masura ce dispozitivele mobile au devenit parte din viata de zi cu zi, si bugetele indreptate spre promovarea pe acestea au crescut. Sezonalitatea in campaniile de marketing nu este deci limitata numai la promotii sau vanzari, ci se extinde si la dispozitivele folosite de clienti pentru a cauta si cumpara produse pe Internet.

Potrivit studiului „Internet Advertising Revenue Report” (realizat de PricewaterhouseCoopers si Interactive Advertising Bureau), venitul din campaniile digitale a crescut cu pana la 72,5 miliarde $ in 2016, cu 22% mai mult fata de 2015. Pentru prima data, publicitatea mobile a insumat mai mult de jumatate din suma totala alocata pentru publicitatea online, adica 36,6 milioane $ (51% din total).

Pe baza datelor provenite din mai mult de 40 de piete din Europa, America Latina, Asia si Pacific, Orientul Mijlociu si Africa, RTB House a concluzionat ca smartphone-ul si tableta sunt dispozitivele preferate in timpul lunilor de vara. Deci nu este suprinzator ca, in 2016, numarul conversiilor de pe mobil a crescut in iulie si august, perioada in care actiunile realizate de pe smartphone-uri au crescut, de la 27%, la 36%, fata de media de peste an. In total, cele doua dispozitive mobile au generat 28% din numarul total de conversii in iulie si aproape 30% din conversii in august.

Un studiu marca RTB House pe piata din Romania a aratat rezultate similare. Numarul conversiilor mobile a crescut in iulie si august 2016, cand rata actiunilor realizate de pe smartphone a fost de 28%, cu 36% mai mare decat media de peste an. Utilizarea smartphone-ului si a tabletei a generat, pentru ambele dispozitive, o medie de 28% din numarul total de conversii in 2016, pana la 29%.

Aceasta tendinta reflecta o crestere a marketingului mobile in general. In ianuarie – mai 2016, cota medie a actiunilor de pe dispozitivele mobile a fost de 19%. In 2017, a crescut la peste 28%, ceea ce reprezinta o crestere de aproape 50%, de la an la an (YoY). Putem presupune deci ca iunie si august vor aduce acelasi ritm de crestere sau chiar mai mare.

„Utilizarea acestor dispozitive creste semnificativ, pe masura ce oamenii petrec mai mult timp in deplasari, merg in vacanta sau calatoresc. Astfel, campaniile bazate pe performanta, care pot targeta utilizatorii indiferent de dispozitivul folosit, sunt un mijloc eficient pentru a ramane in top-of-mind-ul utilizatorilor in orice moment”, detaliaza Catalin Emilian (Country Manager RTB House Romania si Bulgaria). Deci, odata cu cresterea traficului pe dispozitivele mobile, comerciantii trebuie sa fie constienti de sezonalitate si sa sporeasca eforturile de promovare in aceasta directie. „Daca stii cand si cum interactioneaza consumatorii cu platforme specifice, poti planifica strategii de publicitate pe segmente diferite de utilizatori – vizitatori, potentiali clienti si cumparatori – si poti targeta prin mesaje mai precise si personalizate, in timpul varfurilor de interes”, mai noteaza acesta.

Studiul RTB House a folosit date colectate de la mai mult de 1.000 de campanii realizate prin modelul RTB (real time bidding). Datele au fost extrase din „Device Report”, creat de RTB House.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)