RTB House_Humans & Robots

In publicitate, inteligenta artificiala (AI) este din ce in ce mai prezenta, in ultimii ani. Este folosita pentru personalizarea mesajului publicitar si preia activitatile de marketing, facand viata publicitarului mai usoara. Un raport PwC estima ca 38% din locurile de munca din SUA vor fi inlocuite cu roboti si AI pana la inceputul anilor 2030, transmite RTB House intr-un comunicat de presa.

Companiile ofera instantaneu design de logo cu ajutorul inteligentei artificiale (LogoJoy), robotii scriu materiale pentru PR (PingGo), produc studii de caz (Saatchi&Saatchi). Recent, Coca-Cola anunta ca vrea sa utilizeze robotii pentru a compune muzica spoturilor publicitare, a scrie scenarii, a posta pe social media si a achizitiona spatiu media. In cadrul acestei revolutii a publicitatii bazate pe AI, performanta se obtine prin folosirea corecta a acestei inteligente artificiale:

  • algoritmi de auto-invatare vs. analisti – pe baza algoritmilor avansati, AI invata sa foloseasca datele despre consumatori (resursa foarte valoroasa) si sa genereze un plus de valoare, care ar lipsi daca brand-urile ar apela doar la analiza umana a acestor date; prin retargetare personalizata, algoritmii bazati pe deep learning (ramura a AI care imita creierul uman) pot recunoaste varfurile de vanzari la fel ca oamenii, dar observa si modele greu de anticipat si reactioneaza rapid, observand piata 24/7 si regland rapid activitatea

  • algoritmi de auto-invatare vs. planificatori media vs. algoritmi – cand creezi un plan media, trebuie sa analizezi un numar imens de indicatori; AI permite automatizarea a mare parte din activitatile de planificare si cumparare, permitand specialistilor din agentii sa se focuseze pe strategie si creativitate; de exemplu, decizia despre produsele pe care le afisam in bannere poate fi luata in mai putin de 10 milisecunde, mai repede decat ai clipi, iar algoritmii avansati fac posibila analiza fiecarui individ in parte si cumpararea de media in functie de comportametul fiecarui utilizator

  • algoritmi de auto-invatare vs. directori de creatie – aici oamenii raman liderii, interactiunea si empatia umana fiind elemente care ne fac de neinlocuit; de exemplu, McCann Erickson Japonia a dus AI la nivelul urmator, intr-o batalie creativa cu primul robot din lume director de creatie (AI-CD β), contra omologului sau uman, Mitsuru Kuramoto; ambii au primit sarcina de a crea un spot publicitar pe care oamenii l-au judecat prin vot, Kuramoto castigand, cu 54% din voturi
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)