online_shopping

In tara noastra, comenzile e-commerce sunt finalizate in proportie de 70 – 80% de pe PC-uri, arata o analiza a agentiei de marketing online Today’s. Agentia transmite, intr-un comunicat de presa, ca – desi segmentul e-commerce este in continua dezvoltare in Romania, la asta contribuind reducerile si campaniile anuale dedicate Black Friday – de cea mai mare incredere in randul cumparatorilor online se bucura in continuare calculatorul clasic.

Motivele? De la cum si pentru ce este folosit telefonul, pana la sentimentul controlului pe care clientii il au pe un dispozitiv cu un ecran mai mare. Totusi, balanta s-a inclinat, de la an la an, in ceea ce priveste informarea, in favoarea smartphone-ului: cu aproximativ 20%.

Specialistii Today’s spun ca romanii prefera sa plaseze comenzile telefonic, sa intrebe de stocuri, de conditiile de livrare sau sa solicite alte detalii (aproximativ 50% din comenzi sunt telefonice). Cele mai multe comenzi sunt plasate de pe iPhone si iPad, urmate de telefoane Samsung Galaxy S6 sau S7.

Totusi, acestea nu sunt reguli care nu se pot schimba in urmatorii 2 ani, in comertul online local. Today’s a observat deja pentru clienti proprii cazuri in care mai mult de jumatate dintre cererile de oferta sau contactari prin formular vin de pe dispozitive mobile. Cele mai multe astfel de actiuni se inregistreaza indeosebi in cazul clientilor non-e-commerce, care au doar site-uri de prezentare pentru cabinete de avocatura, medicina privata, automotive etc. Prin completarea formularelor de cerere de oferta, potentialii clienti doar isi exprima interesul pentru anumite produse sau servicii si intentia de a le accesa, insa nu realizeaza achizitia propriu-zisa direct pe site.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)