Marius Costin_Country Manager PayU Romania

In ultimii 10 ani, numarul de europeni care cumpara online s-a dublat, ajungand de la 29,7% in 2007 la 55% in 2017, conform raportului Comisiei Europene „Tabloul de bord al conditiilor pentru consumatori”. Comertul electronic este din ce in ce mai popular si in Romania, in primele 9 luni ale anului remarcandu-se 3 directii importante, care ,,ofera o perspectiva asupra evolutiei pietei de e-commerce, a comportamentului de consum si sunt un bun indicator atat pentru magazinele online care vor sa isi dezvolte afacerea cat si pentru start-up-urile in domeniu”, explica Marius Costin (foto, Country Manager PayU Romania, furnizor global de servicii de plata pentru companii) intr-un comunicat de presa:

  1. Creste increderea in cumparaturile online. La nivel european, nivelul de incredere al consumatorilor in magazinele online a crescut cu 12% in ultimii 5 ani si in Romania situatia sta la fel. In primele 9 luni din 2017, s-au realizat cu 37% mai multe tranzactii online comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut (YoY), in valoare totala de 1,9 miliarde de lei, cu 44% mai mult YoY. Si de cel mai recent Global Cash Index (octombrie 2017) indica faptul ca platile online castiga teren in lupta cu numerarul, in Romania, ponderea acestuia din urma fiind de peste 40%, cu aproximativ 20% mai mica fata de ultima perioada analizata (2011).
  2. Consumatorii aleg metodele de plata localizate. In Cehia, Germania si Polonia, platile prin sisteme de online banking sunt de doua ori mai populare decat cele prin card. Care raman cea mai populara modalitate de plata in Marea Britanie, Franta, Spania, Irlanda, Italia sau Romania. Din urma vine puternic, in tara noastra, plata cu cardul in rate. In primele luni ale anului trecut, peste 15% din totalul tranzactiilor online au fost realizate astfel.
  3. Cumparaturi transfrontaliere. Editia din 2017 a raportul CE arata ca increderea europenilor in comertul electronic a crescut in special in cazul cumpararii din alte tari europene, iar 4 din 10 comercianti online intentioneaza in anul urmator sa isi vanda produsele si peste hotare. Cand vine vorba de extinderea afacerii online si in alte tari, principalele reticente sunt legate de riscul mai ridicat de frauda si neplata in vanzarile transfrontaliere, de reglementarile fiscale diferite, de diferentele in legislatie si de normele privind protectia consumatorilor. ,,Din experienta PayU, comerciantii romani incep sa-si extinda afacerile transfrontalier sau cel putin sunt interesati de aceasta posibilitate. Inca se fac pasi timizi in acest sens, vizand, in special, tarile europene vecine. Mesajul nostru pentru acestia este ca este la fel de usor sa faci comert online de la est la vest est, pe cat este de la vest la est”, concluzioneaza Marius Costin.
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)