piata electro-IT din Europa

Piata de electronice, IT, electrocasnice si telecom din Romania nu va ajunge prea curand la valoarea celei din vestul Europei, dar se dezvolta cu o rata de 3 pana la 9 ori mai mare decat pe celelalte piete, ne informeaza zf.ro, via datelor Temax. Conform cifrelor, in S1 2016 (ianuarie – iunie), in tara noastra s-a inregistrat o crestere de 15,4% fata de acceasi perioada a anului anterior pe piata electro-IT, crestere de 10 ori mai rapida ca cea din Cehia, de exemplu (care a fost de doar 1,8%).

Sectorul cu cea mai buna evolutie a fost cel al electrocasnicelor mari (care a crescut cu 28,5% in tara noastra in S1 2016, fata de S1 2015) si sectorul cu cea mai slaba evolutie a fost cel foto (care a scazut cu 16,1% in S1 2016, fata de S1 2015, in Romania).

Dar valoarea pietei autohtone de electro-IT este de doar 1.050 milioane €, cifra extrem de mica daca o comparam cu cea din Germania, unde a atins 27.184 milioane €. Con­sumul per capita este in continuare la coada Europei: fiecare roman a cheltuit in primele 6 luni ale lui 2016 in jur de 50 € pe TV, lap­topuri si ma­sini de spalat, de doua ori mai putin ca un ceh si de cinci ori mai putin ca un neamt, mai scrie zf.ro.

In contextul momentar contemporan, Ro­mania ar putea ajunge din urma tarile din regiune pe termen mediu, iar tarile din Occident doar pe temen lung. „Cred ca exista o nevoie mare de tehnologie si in Romania, oamenii isi doresc aceste produse. Din pacate insa, bugetul ramas dupa cheltuielile de baza este inca mic, iar pentru ca oamenii sa-si permita mai mult, avem nevoie de crestere econo­mica. Daca estimam o crestere a pietei de electro­nice, IT, electro­casnice si telecom de 15% an la an, in 5 ani ajungem la nivelul actual al Cehiei”, spune Iulian Stanciu, di­rectorul general si actionarul mino­ritar al eMag, cel mai mare jucator din online-ul local.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)