Anul acesta, Sarbatorile de iarna vor goli buzunarele romanilor cu 660 lei cheltuiti online, in medie, pe cadouri pentru 6 – 7 persoane, a descoperit studiul anual realizat de Compari.ro. Suma este mai mare fata de cea din 2016 cu 6% (cand acelasi studiu descoperea ca romanii vor cumpara online cadouri de 620 lei) si fata de cea din 2015 (cand datele Compari.ro indicau cheltuieli online de 570 lei). Esantionul folosit de catre GKI Digital a fost de 1.030 de persoane. Comparatorul de preturi anunta, intr-un comunicat de presa, ce a mai descoperit sondajul:

  • 66% dintre respondenti planuiesc sa cumpere cadouri pentru membri familiei restranse (copii, parinti, frati), la o valoare medie de 118 lei
  • alti 50% se orienteaza spre familia extinsa, cu 107 lei, in medie
  • suma cea mai mica este alocata si in acest an pentru colegi (69 de lei, in medie)
  • aproape 60% dintre cei intrebati isi propun sa aduca bucurie celor dragi prin cadouri de calitate, luand in considerare raportul calitate-pret cu ocazia alegerii produsului
  • 83% dintre internauti vor cumpara cadourile online, dar fiecare al doilea internaut va vizita centrele comerciale si mall-urile si fiecare al patrulea – alte spatii comerciale si magazinele de specialitate – pentru a cumpara cadouri de Craciun
  • alegem sa cumparam de pe Internet datorita posibilitatii de a comanda rapid, la preturi mici (52%), ofertei variate si gasirii usoare a cadoului dorit (46%)
  • internautii se informeaza temeinic inainte de a cumpara, luand de obicei in considerare oferte multiple – 71% din cei care isi fac planuri de cumparaturi se vor sprijini pe cel putin 3 surse online
  • ne inspiram in cautarea de cadouri de pe Internet (71%), din pliantele promotionale ale magazinelor (50%) sau intrebam direct destinatarul cadoului (32%)
  • cautam cadouri online pe motoare de cautare (73%), in magazine online (67%) si pe comparatoare de preturi (64%)
  • magazinul online din care cumparam va fi ales in functie de credibilitate, pretul si stocul produselor
  • cele mai populare cadouri raman hainele (64%), cosmeticele (50%) si jucariile (48%)
  • in orientarea consumatorilor in procesul de achizitie a aparut ca si criteriu, pe langa pret, citirea evaluarilor produsului (97%) si evaluarea comerciantului ales (94%)

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)