studiu enet

Rulajul comertului online cu amanuntul din Romania in anul 2014 a atins 4.860 milioane RON, respectiv 2,2 – 2,5% din totalul comertului cu amanuntul. eNET Internet Research and Consulting Ltd. (companie care face cercetari de piata si ofera consultanta in domeniul managementului proiectelor) a efectuat anul trecut un studiu legat de acest sector comercial din tara noastra. Datele se refera la anul 2014 si s-au concentrat pe analiza magazinelor online de comert cu amanuntul in limba romana. Studiul a durat 4 luni (mai-august 2015) si metoda de cercetare folosita a fost inregistrarea de date online, cu chestionar html (chestionarele au fost distribuite la 4.461 magazine online).

Care sunt concluziile studiului eNET?

  • doua treimi dintre magazinele de comert cu amanuntul online au fost lansate in ultimii 4 ani, majoritatea in perioada 2009 – 2013; din 2013 incoace, numarul noilor lansari a scazut, din cauza unei saturarii pietei
  • aproape jumatate dintre magazinele online (48%) au doar 2-3 angajati; doar 10% dintre magazinele online au mai mult de 6 angajati
  • clientii prefera plata ramburs, prin curier, care este oferita de 98% dintre site-urile de retail din Romania; pe locurile 2 si 3 cand vine vorba despre metoda de plata se plaseaza viramentul bancar si plata prin Internet banking
  • livrarea prin curier domina piata autohtona de e-commerce: 97% dintre magazinele online de comert cu amanuntul o ofera; pe locul 2 se plaseaza preluarea personala de la sediul magazinului (Fan Curier si Urgent Curier domina piata, iar in timp ce Cargus si-a consolidat semnificativ pozitia, Posta Romana, TNT si GLS au pierdut semnificativ din cota de piata)
  • cand vine vorba despre marketing, site-urile autohtone apeleaza cel mai des la retelele de socializare, optimizarea cautarilor (considerata cea mai eficienta unealta de marketing), prezenta pe paginile de comparare a preturilor (shopmania.ro si compari.ro sunt cele mai intalnite) si utilizarea anunturilor platite
  • 60% dintre magazinele online de retail ofera versiuni pentru dispozitivele mobile; in cadrul magazinelor online care vand si offline, proportia celor optimizate pentru dispozitive mobile este usor mai mare comparativ cu magazinele numai online
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)