rtb-house-infografic

RTB House (companie specializata in publicitate online targetata) a analizat sute de campanii desfasurate pentru clientii sai, pe 40 de piete, pentru a determina la ce tip de evolutie a conversiei se pot astepta companiile, de Black Friday, si transmite, intr-un comunicat de presa, ca romanii au afinitatea cea mai mare pentru Black Friday la nivel regional. Cresterea de trafic inregistrata de magazinele online din Romania, de Black Friday, este cea mai mare din Europa Centrala si de Est: 283%! Tara noastra este urmata de Ungaria (58%), Ucraina (48%), Bulgaria (43%) si Cehia (35%).

Asta in conditiile in care, potrivit datelor obtinute din campaniile de retargetare personalizata folosite de RTB House, cresterea semnificativa a traficului total pe site-uri este de 30% mai mare de Black Friday si cu 20% mai mare de Cyber Monday, in cele 40 de piete analizate. In plus, cresterea ratei de conversie pentru Black Friday a fost de 192% in Romania, iar in general rata de conversie creste cu aproape 70% de Black Friday si cu aproape 30% de Cyber Monday (comparativ cu media rezultatelor din noiembrie 2015).

Potentialul de conversii de Black Friday este urias, mai mare decat cel pentru perioada dinaintea Craciunului (deoarece de Black Friday apar mai multe oferte, la orice tip de produse). Merita mentionat ca Cyber Monday nu a prins la fel de bine ca Black Friday in Romania, dar sunt magazine care pregatesc campanii de reducere si pentru aceasta zi. Cele mai multe aleg insa un weeekend prelungit, iar anul acesta inseamna perioada 18 – 20 noiembrie.

CatalinEmilian_RTBHouse

„Black Friday in Romania este un fenomen, nu este un simplu eveniment de shopping. Interesul romanilor este foarte mare, iar magazinele il sustin cu promotii semnificative. Pe langa vanzarile generate, Black Friday este o ocazie foarte buna pentru magazine sa determine utilizatorii sa experimenteze procesul de achizitie. Este foarte important ca utilizatorii sa castige incredere in achizitiile online si aceasta este una dintre cele mai bune ocazii, tinand cont de promotiile bune si de mediatizarea evenimentului. Un instrument foarte bun pentru sustinerea ofertelor de Black Friday il reprezinta campaniile de retargetare personalizata, care permit magazinelor sa promoveze oferta de Black Friday catre utilizatorii care au vizitat anterior site-ul, in functie de interesul acestora, oferind astfel bannere mult mai relevante si mai eficiente”, explica Catalin Emilian (foto, director RTB House Romania si Bulgaria).

Datele folosite in cercetare provin din instrumentele de retargetare personalizata dezvoltate de RTB House. Analiza a acoperit campanii furnizate de companie in noiembrie 2015. RTB House opereaza la nivel global in peste 40 de piete din Europa, zona Asia si Pacific, precum si America Latina si are birouri in Varsovia, Moscova, Dubai, Singapore si São Paulo. Compania a a ajuns la profit dupa 3 ani de activitate, lansand prima ei campanie in anul 2012. In Romania, RTB House lucreaza pentru clienti importanti, precum Altex.ro, Answear.ro, Avon.ro, Cel.ro, Evomag.ro, F64.ro, Fashiondays.ro, Olx.ro, Orange.ro, PCGarage.ro, Zoot.ro.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)