Online-Advertising

In aprilie, studiul „Monitorizarea Investitiilor in Publicitatea pentru Online”, realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT), descoperea ca, in primele trei luni ale lui 2017, publicitatea online a crescut cu 22% in tara noastra. Acum, cea mai recenta editie a studiului ROADS (realizat de IAB Romania cu sprijinul PwC Romania) a descoperit ca acelasi procent de crestere a caraterizat si valoarea pietei de publicitate online autohtone in 2016. Mai exact, piata de publicitate online din Romania pe anul trecut a fost de aproximativ 41 milioane € (190.541.366 lei), cu 22% mai mult fata de 2015 (like-for-like, adica tinand cont de acelasi esantion al companiilor care se regasesc in ultimele 2 editii ale studiului), informeaza iqads.ro.

„Pe fondul unei cresteri economice robuste la nivel de tara, alimentata de consum, piata publicitatii online a inregistrat o crestere puternica, confirmand potentialul foarte mare al acestui segment, despre care se vorbeste de multa vreme, insa care nu s-a concretizat in anii anteriori. Pentru a capitaliza insa aceasta evolutie favorabila, publisherii trebuie sa vina cu continut de calitate, care sa satisfaca nevoia companiilor de a targeta diferite nise de piata”, a declarat Bogdan Belciu (Partener, Servicii de Consultanta pentru Management, PwC Romania) pentru sursa amintita.  

In cifre, anul 2016 a aratat astfel pentru piata de publicitate online din Romania:

  • in H2 2016 (aprilie – iunie), valoarea acesteia a fost de aproximativ 24 milioane (109.852.548 lei), cu 36% mai mult fata de H1 2016 si cu 19% mai mult decat H2 2015
  • 45% din totalul investitiilor in publicitatea online au mers, anul trecut, spre industriile Telecom (6 milioane €, lider de 7 ani  incoace), Finante (3,5 milioane ), Cosmetice si Produse de toaleta (3,4 milioane ), Bauturi (3 milioane ) si Online Retail (2,9 milioane Euro )
  • formatele de tip Embed (toate formatele de bannere) sunt formatele de publicitate preferate (10 milioane ), urmate de Interruptive formats (orice format care intrerupe experienta de navigare, ca interstitiale ori pop-up-uri, 4 milioane €), Content (zone de continut sponsorizare: website, homepage, landing page, newslettere dedicate, 3 milioane €) si Mobile (formatele rich media display, reclamele tip mesaj, interstitiale, paid-for search si reclame audio/video optimizate pentru mediul mobil, in-app advertising, SMS, MMS, optimizarea rezultatelor cautarilor pe mobil, 3,4 milioane €)
  • IAB estimeaza ca, in 2017, formatele interuptive vor fi surclasate de Content Sponsorship
  • advertiserii prefera sa investeasca in retele sociale si motoare de cautare si abia apoi in piata locala de publishing
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)