ecommerce trends Europa

Majoritatea jucatorilor din domeniul e-commerce-ului mondial stau cu ochii pe sectorul european, unde cifrele sunt promitatoare (procentul de e-commerce din PIB a ajuns la 2,5% in 2014 si se asteapta sa atinga 6% in 2020), scrie 2performant.com. In peisajul comertului online, a spori vanzarile inseamna a scapa de problemele recurente. In acest scop, site-ul a luat la intrebari o serie specialisti in e-commerce din Romania (dar si Bulgaria, Polonia, Cehia si Croatia) si a adunat toate sfaturile acestora laolalta:

dragos-stanca

Dragos Stanca (ThinkDigital.net, fondator ICEEfest) sfatuieste magazinele online sa faca urmatoarele lucruri, in 2016:

  1. Creati o strategie coerenta pentru datele proprii. O afacere online matura trebuie sa-si dea seama ca toate informatiile livrate catre Google ori Facebook intaresc, pe termen lung, aceste din urma companii. Deci datele cu pricina ar trebui folosite de firme in interes propriu, pe platforme proprii.
  2. Contextul e important. Jucatorii din e-commerce trebuie sa-si analizeze campaniile viitoare si in functie de context, nu doar de pret sau alte criterii cantitative.
  3. Nu va bazati doar pe reclame, ci si pe continut propriu si brand-uit. Tot mai multi consumatori apeleaza la ad blockere, deci industria comertului online trebuie sa devina creativa pentru a ajunge la consumator. Deci accentul trebuie sa cada pe povesti, pe continut brand-uit, nu pe formate intruzive, care strica experienta traita de client.

Andrei-Radu

Andrei Radu (CEO si fondator GPeC) a oferit urmatoarele sfaturi:

  1. Pregatiti-va de asaltul mobil. Platformele mobile au dominat piata in 2015, deci in noul an ori site care vrea sa ramana competitiv trebuie sa aiba o versiune pentru dispozitivele mobile si o aplicatie similara.
  2. Relatia cu clientul e vitala. Jucatorii din domeniu trebuie sa isi imbunatateasca calitatea serviciilor si comunicarea cu clientii, interactiunea cu acestia, pentru ca pretul nu mai e factorul nr. 1 in procesul de achizitie.
  3. Pregatiti o strategie de shopping multichannel. Integrati activitatile online, offline si mobile in aceeasti strategie de comunicare, una unitara pentru toate canalele prin care vreti sa ajungeti la clienti.

Cat despre restul tarilor din Europa Centrala si de Est, specialistii luati la intrebari spun ca, in 2016, companiile online trebuie sa aiba preturi competitive, sa micsoreze sau sa elimine complet taxele postale, sa atraga clientii oferindu-le posibilitatea de a plati la livrarea produsului (pe sistemul „Cumperi acum, platesti mai tarziu!”) si sa puna la punct campanii mai bune de marketing prin e-mail.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)