ad block 3

In 2016, procentul de utilizatori ai programelor ad block a crescut cu 110,5% pe desktop, in tara noastra, a descoperit un studiu efectuat, pentru al doilea an consecutiv, de TailWind Romania, IAB Romania, BRAT si Oriel si citat de canopy.ro. Studiul a fost realizat in perioada noiembrie – decembrie 2016, a analizat 3.832 de internauti care intra pe 85 dintre cele mai relevante site-uri din tara noastra.

Si a descoperit urmatoarele:

  • la nivel global, procentul de utilizare a programelor de tip ad block este de 18%, iar in Europa se ajunge la 30%
  • in acest moment, 1 din 3 utilizatori de Internet din Romania are instalate programe de blocare a publicitatii (11,86%)
  • la finalul anului trecut, Romania avea un procent de utilizare a ad blocker-erelor de 29,6% pe desktop (fata de 13,9% in 2015), 2,11% pe tableta si 1,36% pe smartphone
  • utilizatorul standard roman este de sex masculin (67,7%), are intre 18 – 44 de ani (65,9%), este angajat/manager/tntreprizator particular (53,7%) si a absolvit studii universitare/post-universitare (61,1%)
    ad block 4
  • motivele pentru instalarea unor astfel de programe sunt faptul ca o reclama este iritanta si agresiva, adica blocheaza continutul site-ului/deranjeaza prin auto-play (64%), marirea vitezei de incarcare a site-urilor (37%) si o mai buna experienta de navigare (34%)

    ad block 2

  • in topul activitatilor online afectate de publicitate sunt, ca si anul trecut, citirea stirilor (55,9%) si vizionarea de filme online (30,6%)
  • 1 din 3 internauti spun ca publicitatea le afecteaza activitatea pe retelele sociale si comunicarea pe chat cu prietenii
  • intrebati daca ar dezinstala programele de tip ad block, conditia respondentilor a fost eliminarea publicitatii care impiedica accesarea continutului paginilor
  • site-urile care inregistreaza cel mai mare procent de utilizare a programelor de blocare, indiferent de dispozitivul folosit, sunt din categoriile Culinar (21%), Video & TV Online (20,7%), Muzica si Audio (15,7%), Stiri si analize locale (15,4%), Recomandari de timp liber (15,2%)
  • top 3 browsere pe care sunt folosite programe de tip ad block sunt Chrome (22,2%), Mozilla Firefox (12,1%) si Internet Explorer (5,3%)
  • 92,9% dintre cei care au instalate programe ad-block vor continua sa le foloseasca si pe viitor si aproape 40% dintre utilizatorii de Internet care nu le au instalate intentioneaza sa isi instaleze o astfel de aplicatie în urmatoarele 6 luni

Canopy.ro propune, ca solutie impotriva ad blocker-elor, investirea in relatia cu utilizatorii pe dispozitivele mobile (unde rata de folosire a acestor programe este foarte mica), sa apeleze la frequency capping (restrangerea frecventei cu care unui anume utilizator i se arata o anume reclama pe un site) si lansarea de campanii de educare a publicului, pentru ca acesta sa inteleaga ca publicitatea le ofera continutul de care ei sunt interesati (introducerea unui abonament lunar pentru cei care vor sa citeasca continut fara reclame).

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)