mobile-shopping

Mobileecosystemforum.com a realizat un sondaj („Mobile Money Report”) in 9 tari, pe un esantion de aproape 6.000 de consumatori, descoperind ca 78% dintre oameni au cumparat ceva pe dispozitive mobile in ultimele 6 luni. Dar si ca abandonul cosurilor ramane o problema: 58% dintre repondenti au abandonat cosul inainte de check-out-ul final, citim pe econsultancy.com. 31% dintre ei spun ca motivul a fost faptul ca li se cereau prea multe informatii personale, iar 21% – ca i-a deranjat ca procesul de check-out dura prea mult.

Econsultancy.com se intreaba daca ar ajuta in acest sens o optiune de tipul „cumperi acum, platesti mai tarziu”. In acest sens, site-ul a facut o analiza a retailerilor online care ofera deja aceasta optiune, apeland la companii terte (ca FuturePay şi Klarna), care platesc retailerul si apoi primesc banii de la clienti:

  • AO.com: compania vinde frigidere, masini de spalat, TV si computere, axandu-se pe nevoile clientului, caruia ii ofera livrare gratuita, si are multiple optiuni de plata (in parteneriat cu V12, companie care ofera credite, le ofera clientilor posibilitatea de a nu plati nimic timp de 6 luni sau de a plati in rate, cu dobanda)
  • Currys.co.uk: retailer-ul de electrocasnice ofera credit flexibil, dar pe mobile clientii trebuie sa completeze un formular lung, inainte de a ajunge la aceasta optiune de plata
  • GHDhair.com: retailer-ul specializat in produse de ingrijire a parului a batut palma cu Klarna, companie de plata terta, si ofera mai multa transparenta si simplitate in procesul de plata online pe mobile; la check-out, esti atentionat ca poti „cumpara acum si plati mai tarziu”, alaturi de optiunile de plata prin card de credit sau PayPal
  • Clarkscom.au: versiunea de mobile australiana a celor de la Clarks promoveaza intens plata prin AfterPay, prin link-uri la homepage-ul acestora pe fiecare pagina care prezinta ceva de incaltat, clientul stiind din timp ce optiuni de plata are

Cat de mult ajuta aceasta optiune la reducerea abandonului cosurilor? Important in acest context este modul in care brand-urile prezinta si promoveaza pe mobile optiunea aceasta de plata: explicatiile dense si complicate descurajeaza clientii, plasarea peste tot a optiunii „Cumperi acum, platesti mai tarziu”, inca din primele pagini ale prezentarii produsului, creste interesul acestora.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)