Buna,

Am urmatoarea situatie: un magazin online cu ~4500 produse unice

In fiecare sezon colectia se schimba astfel ca Produsul Y devine in sezonul urmator Produs YY (produs cu link nou pe site, dar totusi o versiune updatata a produsului Y)

Cum este mai bine sa rezolv problema Produsului Y?
a) il redirectez (redirect 301) catre Produs YY
sau
b) in pagina produsului Y scriu un text "Acest produs nu mai este disponibil. Va recomandam sa vizitati versiunea imbunatatita a produsului aici (link spre produs nou)"? Asta presupune sa am 2 pagini cu aproximativ acelasi continut/descriere.

In ansamblu nu imi dau seama daca 300-400 redirectari (redirect 301) pe sezon pot afecta negativ partea de SEO. Se aduna 600-800 redirecturi / an si in 3 ani sunt aproape 2000 redirecturi numai la produse.

Multumesc!

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)