Digi-Capital-AR-VR-investment-2011-to-2016 Jocurile nu sunt singurul domeniu in care realitatea augmentata (AR) face diferenta, citim pe entrepreneur.com. Retailerii ar trebui sa aiba in vedere faptul ca AR-ul poate transforma experienta de shopping a clientilor lor. Anul trecut, Google, Facebook si Sony au promis/au lansat platforme de realitate virtuala (VR) majore, iar Pokémon GO a fost un succes blogal care a dovedit ca intreaga lume este gata sa imbratiseze realitatea augementata. In plus, investitorii au pompat 1,7 miliarde $ in sprijinul acestor tehnologii (vezi foto sus), astfel incat in 2017 vine tare din urma „varul” AR.

AR

Recent, start-up-ul Magic Leap a facut (in China) o demonstratie legata de modul in care retailerii ar putea include tehnologia AR in mediul e-commerce, imbunatatind experienta de shopping (cu costuri relativ mici si beneficii enorme). Intr-o discutie cu Chris Tung, CMO-ul Alibaba (investitor major in Magic Leap), Brian Wallace (CMO-ul Magic Leap) a aratat publicului cum start-up-ul a creat o tehnologie care accepta indicatii de la vocea umana si raspunde acestora, ajutand vorbitorul sa aleaga o varietate de produse vandute online (lampi, jucarii, obiecte de decor etc.), pe care sa le vada 3D, in spatial real in care urmeaza sa le incorporeze (camera unui copil, in acest caz – vezi foto). Tehnologia ar urma sa fie integrata intr-o pereche de ochelari. Nu se stie cand va fi lansata tehnologia AR, dar Magic Leap a primit o investitie de 1,3 miliarde $ din partea Google, Qualcomm si Legendary Entertainment, asa ca viitorul suna bine.

Retailerii pot folosi AR-ul pentru a-l ajuta pe clientul care cumpara in magazinul online sa decida daca produsul cu pricina este potrivit pentru el: avand la dispozitie posibilitatea de a citi review-uri online si detalii despre produse conexe, in timp ce privesc – via AR – produsul fixic, cu ajutorul unui smartphone, decizia de cumparare se va face mai usor. Dispozitivele care pot suprapune obiecte 3D in diverse spatii – cum fac IKEA si Converse, prin intermediul unor aplicatii – aduc deja clientului o experienta de shopping digital imbunatatita.

Cand vine vorba despre AR, retailerii trebuie sa ofere:

  • experienta utila (AR-ul nu trebuie privit ca o jucarie) – vezi aplicatia Sephora, car foloseste tehnologia ModiFace pentru a ajuta clienta sa decida cum i-ar sta cu un anumit produs de make-up (iti face un selfie, apoi aplici pe imagine, virtual, diversel produse Sephora care te intereseaza)
  • sa ia fata competitorilor – permitand clientului sa probeze virtual hainele pe care ar vrea sal e cumpere, cum este aplicatia DressingRoom a celor de la Gap
  • sa permita clientului sa isi personalizeze experienta digitala de cumparaturi – AR-ul ar putea oferi un stilist personal care stie exact cat porti la haine, ce stil si culori preferi, ce ai mai cumparat online in trecut si te-ar putea ghida virtual, ajutandu-te sa iti umpli cosul de cumparaturi pe Internet
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)