amazon-reviews

ReviewMeta.com (site independent, care analizeaza review-urile de pe platforme ca Amazon ori Bodybuilding.com si apoi creeaza un raport despre originea si natura acestora) a analizat 18 milioane de review-uri ale produselor de pe Amazon si a descoperit ca rating-urile se pe site sunt influentate de review-uri sponsorizate, citim pe site-ul thenextweb.com.

Mai exact, Amazon ofera un produs redus sau gratuit un persoane in schimbul unei cronici online, pe site; cronica respectiva nu trebuie sa fie una pozitiva, iar cronicarul este obligat prin lege sa dezvaluie publicului faptul ca acel review este sponsorizat. Dar sistemul e influentat, pentru ca aceste review-uri acorda note mai mari si influenteaza media generala a stelelor Amazon. ReviewMeta a cautat fraze-cheie („Am primit acest produs in schimbul unei cronici oneste”), pentru a identifica review-urile acestea si au verificat daca au tendinta de a fi mai favorabile decat restul.

20% dintre review-urile de pe Amazon sunt astfel sponsorizate, a descoperit ReviewMeta.com. In medie, pe site, produsele au un rating de 4,4 stele, luand in considerare si cronicile sponsorizate se ajunge la 4,73 stele, iar rating-urile nesponzorizate ating 4,33 stele. Asta poate face diferenta intre un produs mediocru si unul cu un rating mare. Astfel, cronicarii sponsorizati sunt de 12 ori mai putin predispusi sa dea o singura stea unui produs si de 4 ori mai putin predispusi sa faca o cronica negativa, iar volumul review-urilor sponsorizate creste pe Amazon (din februarie incoace, acestea au fost majoritare cand vine vorba despre review-uri noi).

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)