Salut,
 
Am cateva intrebari si sper ca membrii comunitatii sa-mi dea o mana de ajutor :)
 
1. Stiti cumva daca rata de deschidere a email-urilor trimise, este influentata de platforma folosita (MailChimp, SendinBlue sau ActiveCampaign) ?
 
2. In acest moment folosesc MailChimp, varianat free, dar am nevoie de mai mult decat ofera varianta free: integrarea cu magazinul, marketing automation, ...
Ati avut experiente cu cel putin 2 dintre platformele enumerate mai sus si daca da, de ce ati alege-o pe una in detrimentul celeilate ?
 
3. Intreb cele de mai sus pentru ca sunt foarte dezamagit de rata de deschidere a emailurilor trimise si ma gandesc ca poate, cumva (desi nu prea cred), rata de deschidere este influentata de platforma folosita.
 
Rata de deschidere este undeva la 7% iar rata de click este de 1%. Este adevarat ca baza de clienti nu este mare dar, cred ca proportiile se vor pastra indiferent ca vorbesc de 500 de email-uri, de 5000 ori 10.000 de email-uri.
 
Pe de alta parte am incercat, doar de 2 ori, sa comunic si prin SMS, fiind aproape suta la suta convins ca SMS-urile se deschid aproape toate. Nu pot spune ca am fost incantat de rezultat. De ce  ? O sa dau un exemplu: daca trimit 100 de email-uri se deschid 7 si fac o vanzare. Daca trimit 100 de SMS-uri se deschid 90 si fac tot o vanzare. E doar un exemplu dar sunt sigur ca intelegeti ce vreau sa spun.
 
Deci cu SMS-ul desi rata de deschidere este de multe ori mai mare decat cea a email-urilor, rezultatul final (vanzarea), este acelasi. Asa ar trebui sa fie ?
 
4. Mi s-a parut interesant sa combin email marketingul cu SMS marketingul, adica crearea unei automatizari de genul trimit email, daca nu dechide (peste 2 zile sa zicem) mai trimit unul si daca nici pe asta nu-l deschide sa trimit SMS in care sa-i spun, sa-i reamintesc daca se poate spune asa, ca i-am trimis un email.
 
De ce aceasta abordare ? Clientii s-au abonat singuri la newsletter deci nu-i suspectez ca nu deschid emailul intentionat. Daca te-ai abonat la ceva ma gandesc ca doresti sa aflii, macar din cand in cand, ce spune cel la care te-ai abonat. Deci, daca si-au dorit abonarea inseamna ca altele sunt motivele pentru care nu deschid: ori primesc prea multe email-uri si se "incurca" in ele ori utilizarea emailului (postei electronice) nu inseamna prea mult pentru clientii mei.
 
Personal inclin spre a doua varianta. Adica nu sunt ca mine, stau la birou cu email-ul in permanenta deschis si scriu cel putin un email pe zi. Sunt absolut sigur ca foarte multe persoane au o adresa de email doar pentru ca este necesara la crearea unui cont pe ici sau pe colo dar nu il folosesc ca un instrument de comunicare (ca telefonul sau sms-ul). Exista pentru ca a fost nevoie de el si nu pentru ca l-ar folosi cu adevarat. Aici cred ca se incadreaza clientii carora ma adresez.
 
De aceea as vrea sa integrez email-ul cu SMS-ul. Pentru ca SMS-ul aproape sigur il deschid si in felul acesta poate se duc si spre email-ul ce li l-am trimis.
 
Prima platforma pe care am gasit-o care are integrat email si SMS este SendinBlue dar mi se pare destul de greu de folosit. Am vazut ca si Active Campaign are SMS dar cred ca e mai "costisitoare" decat SendinBlue.
Din acest punct de vedere, integrare email cu SMS marketing si platforma care face treaba asta, aveti vreun sfat sa-mi dati ?
 
Sper ca raspunsurile voastre sa-mi fie de folos atat mie cat si intregii comunitati Ecompedia.
 
Cu respect,
Cristian
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)