Online, rata de abandon a cosurilor de cumparaturi este de 75,6 %. Cifra extrem de ridicata a determinat compania SaleCycle sa analizeze 1 miliard de astfel de cosuri, in ultimii 5 ani, pentru a trage cateva concluzii legate de asta, scrie econsultancy.com.

Infograficul realizat de SaleCycle a descoperit ca:

  • rata de abandon a cosurilor de cumparaturi a crescut cu aproape 15% in 5 ani: in 2015, este de 75,6%, in 2010 era de 61,4%
  • cele mai multe cosuri abandonate (80,1%) sunt cele care contin bilete de avion/excursii
  • cel mai scump cos abandonat online a insumat 1,5 milioane de dolari (era vorba despre 11 candelabre); ulterior, clientul s-a intors pe site si a terminat comanda (cea mai lunga perioada dintre abandon si comandarea produsului a fost de 18 luni!)
  • cea mai mica rata de abandon se inregistreaza in perioada promotiilor (Black Friday, Singles Day) si de Craciun

In topul motivelor citate de clientii online care se razgandesc in legatura cu produsele comandate se afla costurile de livrare (28%) si faptul ca li se impunea sa-si faca un cont pe respectivul site (23%). Econsultancy.com scrie ca, pentru a se asigura ca persoanele care comanda produsele din cos le si platesc, retailerii trebuie sa tina minte cateva lucruri:

  • formulare si un proces de plata cat mai simple (nimanui nu-i place sa completeze o multime de box-uri online)
  • explicarea cat mai clara, in avans, a costurilor de livrare
  • clientul nu trebuie fortat sa-si faca un cont
  • clientul trebuie asigurat ca plata pe site este cat se poate de sigura
  • datele de contact trebuie afisate clar si vizibil (telefon, livechat)
  • retailerii trebuie sa trimita e-mail-uri de follow-up (pentru a-i incuraja pe clienti sa revina la cosul abandonat)

10_Things_Inf

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)