Bannerele standard raman in continuare cele mai populare formate de publicitate online din campaniile derulate in Europa Centrala si de Est. Cea mai mare rata de click este inregistrata de bannerele de tip richmedia, iar utilizatorii din Polonia sunt cei care dau click cel mai des pe reclame.Mai multe, in noul raport gemiusAdMonitor.In majoritatea tarilor analizate, peste 80% din tread-urile online sunt bannere standard. Pe de alta parte,bannerele de tip rich media devin din ce in ce mai populare si, in functie de tara, intalnim continut multimedia in  diverse proportii. De exemplu doar 10% dintre campaniile din Estonia si Slovenia au bannere rich media in timp ce 42% dintre campaniile derulate in Croatia si Cehia folosesc continut multimedia.

unnamed

 

*Campaign share= procentul campaniilor in care se foloseste un anumit  format de banner din totalul campaniilor

Impression share= procentul de afisari al unui format de banner din totalul afisarilor

CTR= rata de click; numarul de click-uri impartit la numarul de afisari din toate campaniile analizate

Average CTR= media neponderata a valorilor CTR din toate campaniile analizate.

 Media cea mai ridicata a ratei de click din regiune se inregistreaza in Polonia (0.68%), iar cea mai scazuta in Serbia (0.16%). In Romania Average CTR-ul este de 0.40%.

unnamed (1)

 

CTR= rata de click; numarul de click-uri impartit la numarul de afisari din toate campaniile analizate

Average CTR= media neponderata a valorilor CTR din toate campaniile analizate. La nivel de regiune, bannerele de tip rich media genereaza o rata de click mai mare decat cele standard. Aceeasi situatie o regasim si in Romania unde bannerele standard au un CTR de 0.19 %, in timp ce continutul multimedia  atinge 1.04%.

unnamed (2)

 

Raportul complet se poate descarca gratuit de la link-ul urmator: http://files.gemius.pl/Reports/2015/gemiusAdMonitor_05.2015

 gemius AdMonitor este un raport periodic realizat de Gemius, bazat pe rezultatele studiilor gemiusDirectEffect si AdOcean. Raportul prezinta o gama larga de indicatori pentru campaniile online din Europa Centrala si de Est, printre care profilul socio-demografic al utilizatorilor care genereaza afisari si click-uri, cele mai populare formate publicitare utilizate in campanii, rata de inscreen, rata de click din fiecare tara monitorizata. Sunt analizate in raport campaniile online derulate in  trimestrele 3 si 4 din 2014 in Polonia, Ungaria, Slovacia, Letonia, Ucraina, Bulgaria, Lituania, Slovenia, Serbia, Romania, Cehia, Croatia si Estonia.

 Gemius este lider in cercetare si consultanta online in Europa si Orientul Mijlociu. Originara din Polonia, Gemius s-a extins in regiunea EMEA si momentan opereaza in 35 de tari. Compania este pioniera in metodologia hibrida pentru masurarea audientei online, integrand atat panelurile consumatorilor cat si cercetarea avansata a site-urilor, dandu-le agentiilor de media, rezultate de calitate si credibile(gemiusAudience).Ofera de asemenea, solutii profesionale de cercetare, servicii analitice si de consultanta, de la studii site-centric si user-centric, la instrumente avansate tehnologic pentru studierea comportamentului utilizatorilor de internet pe anumite site-uri(gemiusPrism), servicii de masurare a campaniilor publicitare online (gemiusDirectEffect) si a eficientei acestora (gemiusBrandingEffect).Gemius realizeaza si proiecte de cercetare cerute de clienti(gemiusAdHoc). Suplimentar fata de serviciile de cercetare mentionate inainte, Gemius ofera solutii de masurare a comportamentului  utilizatorilor care urmaresc continut video si multimedia online (gemiusStream) si a comportamentului utilizatorilor privind vizualizarea anumitor zone din site, zonele acestora de focus si de click (gemiusHeatMap).  Mai multe informatii gasiti pe : www.gemius.com

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)