OLX

RTB House (companie cu operatiuni la nivel mondial, pe 33 de piete, care dezvolta propriile instrumente pentru cumpararea de spatiu publicitar si afisarea de bannere in modelul de licitare in timp real) are, printre clientii din Romania, nume ca: OLX.ro, Answear.ro, Avon.ro, Cel.ro, Evomag.ro, F64.ro, FashionUP.ro, Orange.ro, PCGarage.ro si Shopmania.ro. Cel dintai dintre acestia este cea mai mare platforma de anunturi online din Romania in functie de numarul de utilizatori, brand global, cu aproximativ 260 de milioane de utilizatori lunar si peste 19 miliarde de vizualizari de pagina/luna, scrie RTB House intr-un comunicat de presa.

Furnizorul de tehnologie specializata in solutii dedicate de retargetare executa, in prezent, peste 650 de campanii publicitare si cumpara pentru clientii sai 3,5 miliarde de vizualizari pe luna. Colaborarea dintre RTB House si OLX.ro este motivata de nevoia de retargetare personalizata (mecanismul prin care reclamele sunt individualizate in functie de comportamentul si preferintele online ale utilizatorului, acesta jucand rolul unui consilier virtual dedicat gusturilor si alegerilor personale ale fiecarui utilizator). In contextul in care unele persoane care viziteaza site-ul ezita, din varii motive, sa faca cumparaturi sau abandoneaza paginile unde au vazut ceva de interes, RTB House a propus celor de la OLX.ro cresterea volumului de mesaje trimise intre cumparatori si vanzatori prin retargetare personalizata, plecand de la comportamentul utilizatorilor in site.

In conditiile in care utilizatorii pot folosi OLX si pe desktop, si pe dispozitive mobile, iar experienta pe fiecare mediu are particularitatile ei, campania a fost ajustata astfel incat sa fie targetati utilizatorii conform cu specificul fiecarui mediu si nevoile clientului. „Tinand cont de fragmentarea de dispozitive atunci cand vorbim de modul in care utilizatorii nostri folosesc platforma OLX pentru a-si vinde lucrurile pe care nu le mai folosesc sau pentru a-si gasi cele mai bune oferte, aveam nevoie de o solutie care sa raspunda acestui comportament. Comunicarea noastra trebuia sa fie relevanta pentru ei, indiferent de device, si sa serveasca obiectivelor companiei. Functionalitatile pe care RTB House le-a adus odata cu platforma de retargetare, dar si proactivitatea continua, ne-au ajutat sa ne atingem obiectivele prin livrarea unui continut relevant si personalizat catre userii nostri”, explica Razvan Acsente (Europe CLM Group Expert Lead OLX).

Aceasta retargetare a permis reclamelor dedicate sa ajunga la utilizatori, in functie de preferintele lor unice pentru anumite produse. Procesul a fost unul simplu: un utilizator a vizitat site-ul OLX.ro, a cautat ceva de interes, dar nu a contactat niciun vanzator pentru a afla mai multe detalii, apoi a parasit site-ul. La scurt timp dupa ce a parasit site-ul, RTB House i-a afisat utilizatorului anumite reclame personalizate de tip banner, care contineau anunturi conform comportamentului acestuia. Dupa accesarea acestora, utilizatorul era redirectionat catre site-ul OLX, de unde putea contacta vanzatorii.

„Campania OLX este un exemplu foarte bun despre cat de fructuoasa poate fi o colaborare. Comunicarea constanta cu clientul si flexibilitatea platformei noastre ne-au permis sa incercam numeroase scenarii de optimizare a campaniilor, ajustate nevoilor specifice ale clientului, in ideea de a atinge obiectivul dorit de acesta. In ultimele 8 luni, au fost generate peste 1,7 milioane de accesari de pe desktop si peste 550.000 din zona de mobil, pentru aceasta fiind afisate aproximativ 155 de milioane de bannere OLX in zona de desktop si peste 41 milioane pe dispozitive mobile. Toate acestea sunt pentru noi semne clare ca flexibilitatea si receptivitatea sunt extrem de necesare in afaceri si in serviciile pe care le oferim clientilor nostri”, a declarat Adrian Banea (Key Account Manager, RTB House).

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)