one kid

Clipurile postate de brand-uri pe retelele de socializare nu sunt doar un mod de a le prezenta potentialilor clienti produsele proprii. Ele pot si sa raspandeasca mesajul transmis de companie si sa genereze vanzari.

Asta s-a intamplat cu un clip video de aproape 2 minute, postat (pe 22 iulie 2016) pe pagina de Facebook proprie a companiei One Kid (care produce imbracaminte exterioara pentru copii). „Roat Coat Video” a strans, pana acum, 5,6 milioane de vizualizari si a generat vanzari de peste 200.000 $ pentru compania One Kid. Clipul prezinta o geacă de iarna care se muleaza pe corpul celor mici, protejandu-i mai bine in caz de accident rutier si care are un fermoar dublu, care permite fixarea mai stransa a centurii de siguranta.

Shopify.com a stat de vorba cu cei doi fondatori ai One Kid, sotii Eric Autard si Sabine Beysel, despre cum le-a venit ideea clipului si despre impactul acestia asupra afacerii lor. Ce a aflat?

  • compania a fost fondata de cei doi (fosti angajati Adidas, timp de peste 10 ani) in 1999, din dorinta de a scapa de viata corporatista, a fi independenti financiar si a produce haine functionale si frumoase pentru copii
  • cuplul avea un baietel, asa ca in primii 3 – 4 ani au creat doar haine pentru baieti
  • isi produc produsele in Asia (ajutati de legaturile formate cu producatorii din China si Macau, in perioada cat lucrau la Adidas)
  • le vindeau angro catre magazine de familie, generaliste
  • au facut compromisuri legate de pret si de livrare (avand comenzi mai mici, producatorii le livreaza produsele mai tarziu), dar nu si de calitate
  • in 2008, criza financiara i-a afectat, au dat angajatii afara, si-au mutat intreaga afacere in garajul propriei case (unde se afla pana astazi) si s-au concentrat doar pe imbracaminte exterioara
  • din ce in ce mai multe magazine carora le vindeau produsele lor au dat faliment, dar nu aveau experienta vanzarii direct catre clienti, iar site-ul propriu nu erau o prioritate si il neglijau
  • au observat ca afacerile online faceau profit si au facut aceeasi tranzitie in ianuarie 2015, invatand cu se se mananca e-commerce-ul de la SocialSalesGirls.com (care ajuta companiile online sa isi gaseasca clienti)
  • s-au concentrat pe online, au intrat pe Shopify, incercand sa faca o afacere online viabila, si primul pas a fost facut pe Facebook – au promovat o jacheta proprie si au fost intrebati de oameni daca este sigura pentru scaunele de masina (in acea perioada, problema era discutata si la TV in State, iar discutia i-a determinat sa creeze un produs nou, hainuta Roat Coat)
  • au cheltuit peste 10.000 $ pe teste si patent, inainte de a lansa produsul pe piata, 6 luni mai tarziu
  • au promovat Road Coat-ul intr-un clip video, pentru ca au simtit ca trebuie sa arate clar publicului care este problema cu alte hainute de iarna si care e solutia oferita de compania lor la aceasta problema (solutie testata in cadrul testelor auto de specialitate, cu manechine, si cu ajutorul expertilor in domeniu) – si nu puteau face asta doar intr-o postare pe Facebook
  • neavand trafic pe site (onekid.com) si nici pe social media, au promovat clipul contra cost pe Facebook, realizand seturi de reclame orientate spre diverse tipuri de public (femei, parinti, oameni din marile orase, oameni din statele mai reci ale Americii, competitori, oameni interesati de scaune de masina), care i-au costat 2 $/zi/fiecare target
  • au inceput cu 45 de like-uri pe Facebook, acum au peste 18.500
  • clipul a fost un succes, au vandut tot stocul pe care il aveau si clientii au fost dispusi sa cumpere produsul si apoi sa astepte 1 luna pana la producerea altor hainute si livrarea lor – in total, putin peste 2.000 de geci, adica peste 200.000 $!
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)