12087107_928981260470404_6476015058723915077_o

S-a mărit numărul antreprenorilor din România care vor să reducă semnificativ costurile prin încredințarea proceselor operaționale și logistice unui e-fulfiller. Astfel,  potrivit Frisbo, primul furnizor de servicii complete de e-fulfillment din România, externalizarea serviciilor de e-commerce începe să devină o practică pe piața locală de profil, ajungând în 2015 la 10 milioane de euro și urmând ca anul acesta să se dubleze.

Prima platformă de e-fulfillment din România, activă pe piață din februarie 2014, a înregistrat în 2015 un rulaj de marfă de 2 milioane de euro, dublu față de valoarea raportată în anul anterior. Cele mai accesate servicii Frisbo de  anul trecut au fost depozitarea și pick&pack-ul, iar circa 30% dintre clienți au optat și pentru serviciul de call-center. Creșterea rapidă a e-commerce-ului pe piața românească a urcat serviciul loca de e-fulfillment la 10 milioane de euro în 2015. Pe fondul evoluției înregistrate în ultima perioadă, specialiștii Frisbo estimează că în 2016 valoarea pieței se va dubla.

"Deși, în urmă cu doi ani, România nu era obișnuită cu conceptul de e-fulfillment, acum start-up-urile și magazinele medii din e-commerce-ul autohton au început să ia în calcul tot mai mult externalizarea proceselor operaționale și logistice, care asigură reducerea costurilor cu până la 50%. În țara noastră au început să apară, în ultimul an, soluții de e-fulfillment care asigură parțial anumite servicii pe care noi le punem la dispoziție. Din start am stabilit ca Frisbo să fie o soluție completă de e-fulfillment care să ofere depozitare, pick&pack, factură, AVB și call center", declară Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

Costurile unui magazin autohton care procesează zeci de comenzi pe zi și care a ales să externalizeze serviciul de e-commerce în regim de e-fulfillment se ridică la un total de câteva sute de euro. Conform CEO-ului Frisbo, chiar și când numărul comenzilor se ridică la câteva sute pe zi, costul serviciului de e-fulfillment nu depășește 1000 de euro pe lună, în afara țării costurile fiind semnificativ mai mari, cu cel puțin 50% peste cele din România.  

"Recent au început să apeleze la noi comercianții care fac dropship pentru alte magazine online, aceștia având nevoie de un proces rapid și simplu incluzând strict depozitare, pregătire de documente, ambalare și livrare. Acum avem discuții și cu antreprenori din regiune, inclusiv din Polonia, o țară obișnuită cu acest concept, care vor să vânda produse aici (n.r. România) prin e-fulfillment", spune Bogdan Colceriu.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)