Aproape  o treime dintre romani au facut macar o data cumparaturi online (aproape 34%, adica 6,7 milioane din populatia totala de 19,8 milioane) si valoarea totala a retail-ului online autohton este de peste 1,4 miliarde € (cifra se refera doar la produse fizice, fara servicii, bilete de avion, hotel ori vacante). Asta reiese din cifrele compilate de gpec.ro, cu ajutorul 2Parale, Breeze Mobile, eMAG, GPeC, Internet World Stats, Millward Brown, mobilPay, RomCard si Visa. Printre statisticile extrase din analiza legata de piata de e-commerce autohtona se numara:

  • majoritatea romanilor prefera desktop-ul cand cumpara online, dar traficul de pe dispozitive mobile e in crestere, iar 50% din traficul marilor magazine a fost generat de dispozitive mobile
  • un roman amator de cumparaturi online face, in medie, 8 achizitii/an, mai ales miercurea si joia
  • 90% dintre cumparatori platesc produsele ramburs, in numerar, la livrarea produselor, si doar 6-7% sunt plati online prin card
  • numarul magazinelor online active din tara noastra e la acelasi nivel din 2014 – 5.000 de magazine online, din peste 20.000 de website-uri pe domeniu „.ro” care au funcție de „adauga in cos”
  • in anul incheiat, 514 milioane € au fost generate de plati online prin card
  • principalele categorii de produse vandute in 2015 au fost, in ordine: produse din gama Electro-IT, produse de tip Fashion si subsidiare, produse pentru casa si decoratiuni, produse pentru copii
  • de Black Friday 2015, s-au vandut online produse in valoare de 100 milioane € (fata de 75 de milioane, in 2014)
  • romanii isi doresc de la magazinele online: transport gratuit, promotii, retur suportat de magazin (chiar daca legislatia in vigoare prevede ca asta intra in sarcina cumparatorului) si livrare rapida a produselor

infografic-2015-rom

 

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)