Compania maghiara eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. a efectuat, cu ajutorul GPeC si Compari.ro, cercetarea comertului online din Romania axata pe ofertanti. Cercetarea bazata pe un chestionar online a examinat detaliat vanzarea cu amanuntul prin internet. Datele astfel obtinute pot constitui baza unor cercetari viitoare totodata vor putea servi la crearea unor benchmarkuri.Perioada de cercetare vizeaza anul 2013, dar a cuprins si intrebari cu privire la anul 2014 precum si la asteptarile viitoare. Chestionarul online in limba romana a fost trimis la 4930 de magazine online. Cercetarea include datele obtinute de la cele 177 de magazine online respondente, iar perioada in care s-a desfasurat cercetarea a fost mai - august 2014. 

ecommerce-romania-turnover-2013

Majoritatea magazinelor online respondente detin un magazin mic, 64% au un singur magazin in intreaga tara, 49% au mai putin de trei angajati si 51% opereaza incepand cu anul 2012. 47% dintre magazine online au si activitate traditionala, adica comercializeaza offline. Marimea mica a magazinelor online este demonstrata si de faptul ca, in medie, in anul 2013 numarul de comenzi onorate de acestea a fost de 1000.  Pe viitor se anticipeaza o crestere semnificativa: peste 1500 cumparaturi vor fi realizate in 2014, iar in anul 2015 se prognozeaza ca in medie cumparaturile finalizate vor depasi numarul de 2000.

Momentan, cea mai frecventa metoda de plata este cea in numerar la livrare. 94% dintre magazinele online ofera aceasta optiune, iar 48% asigura plata in numerar la magazin sau la un punct de livrare. (Nu se preconizeaza o modificare radicala in urmatorii ani in acest domeniu. 37% considera ca aceasta metoda de plata va ramane metoda cea mai utilizata, insa 32% sunt de alta parere.) Metoda de plata prin transfer bancar este o alta optiune arhiprezenta in magazinele online: 79% acorda aceasta posibilitate clientilor, dar tot mai multi asigura posibilitatea de plata online cu cardul sau plata prin intermediul unui operator online. Un magazin online ofera de regula cel putin trei metode diferite de plata.

Optiunea de livrare prin curier exista in 96% dintre magazine onlinele respondente, iar 88% au considerat ca aceasta metoda de livrare va deveni din ce in ce mai populara in anii urmatori. Comerciantii online romani inclusi in esantion ofera in medie 2,45 metode diferite de livrare.  La magazinele online care utilizeaza livrarea prin firma de curierat - aproape fiecare magazin respondent - Fan Courier (56%) este cel mai popular curier, urmat de Urgent Curier prezent in 47% dintre magazinele online.

85% dintre magazine onlinele respondente au site-uri dezvoltate personal, folosite pentru comercializarea produselor. Conform raspunsurilor furnizate, o parte foarte mica inchiriaza servicii legate de magazine online pe o platforma electronica existenta. Doua treimi dintre intervievati sunt activi pe paginile de cautare, pe retelele de socializare si pe paginile de comparare a preturilor.

In cadrul cercetarii s-a analizat si utilizarea instrumentelor de marketing. Optimizarea pentru motorele de cautare a fost considerata ca fiind cel mai util instrument de marketing (68% au recunoscut eficienta acestuia), dar numai 52% utilizeaza acest instrument permanent. Activitatea este semnificativa pe retelele de socializare  precum si in publicitatea pe motoarele de cautare

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)