Compania de research in domeniul IT Gartner si-a facut public raportul anual asupra providerilor de platforme de e-commerce, in cadrul caruia pozitioneaza jucatorii (in functie de un set de criterii) intr-unul dintre cele 4 sectoare ale „patratului magic”, scrie hybris.com. In functie de locul fiecarei companii, clientii pot alege spre care se orienteza pentru a-si vinde online produsele.

Cele 4 sectoare sunt:

  • Liderii – isi pun bine in practica viziunea actuala si toate datele indica succes si pe viitor; ofera clientilor platforme functionale variate, adaptabile, care pot suporta volume mari de tranzactii online; financiar stau extrem de bine; ei stabilesc nivelul stachetei in domeniu
  • Vizionarii – inteleg incotro se indreapta piata sau au de gand sa schimbe regulile acesteia, dar nu se descurca inca prea bine in acest sens; folosesc tehnologii noi, castiga rapid clienti noi pentru ca au identificat o nisa neexploatata de Lideri sau Challengeri; nu prea stiu sa-si faca cunoscute plusurile si sa intre in competitie cu Liderii
  • Jucatorii de nisa – se concentreaza cu succes pe un segment mic sau nu sunt focusati, nu-si depasesc competitia si nu fac inovatii; ofera solutii ieftine, ceea ce nu inseamna ca sunt si proaste; nu au viabilitatea financiara a Liderilor si Challengerilor
  • Challengerii – isi fac treaba bine momentan si pot domina un domeniu mare, dar nu inteleg incotro se indreapta piata; se adreseaza unor piete targetate si investesc in inovatii tehnologice importante pentru acestea, dar nu se prea pot extinde in domenii noi

magic quadrant

Raportul pe 2016 (care a luat in calcul date legate de anul trecut) include 21 de nume de provideri de platforme de e-commerce, pe care ruleaza afaceri B2C (business-to-consumer), B2B (business-to-business) sau B2B2C (business-to-business-to-consumer), in domenii ca retail-ul, vanzarea angro, media, telecomunicatiile ori calatoriile. Si concluzioneaza ca nume ca Oracle si IBM sunt Lideri in domeniul platformelor online, Digital River si Magento Commerce sunt Challengeri, Shopify e Jucator de nisa, iar Elastic Path si CloudCraze sunt Vizionari.

In raportul Gartner mai scrie ca, pana in 2018:

  • peste 50% din site-urile de comert vor integra tehnologii provenind din peste 15 surse, pentru a oferi clientului cea mai buna experienta digitala
  • 40% din site-urile de comert digital B2B vor folosi algoritmi de optimizare si unelte configure/price/quote (CPQ), pentru a calcula dinamic pretul produselor
  • 30% dintre cumparaturile transfrontaliere facute de asiatici vor fi livrate in aceeasi perioada de timp ca produsele cumparate de acestia in tarile lor natale
  • butoanele de „Buy”/„Cumpara” din social media vor contribui cu 2% la vanzarile online ale brandurilor
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)