Salutare,

Urmăresc de multă vreme comunitatea Ecompedia și sper să găsesc răspunsuri la o întrebare despre SEO ce mă macină de ceva vreme.

Pe nișa pe care activez sunt puțini furnizori, așa că mare parte din produsele pe care le vând sunt disponibile și în magazinele concurente.

Furnizorii pun la dispoziția noastră un CSV, numai bun de importat în platforma magazinului online cu titluri, descrieri, producător, etc.

Asta duce la situația în care majoritatea magazinelor care vând acel produs îl au sub aceeași denumire (același titlu) care de multe ori include gramajul sau producător. Astfel, la o căutare după denumirea exactă, Google returnează o mulțime de pagini cu titluri similare.

În efortul meu de optimizare SEO/UX/CRO am înțeles că nu pot merge mai departe cu descrierile primite de la producător și am început să le modific așa încât să convingă și să fie relevante pentru motoarele de căutare.

Însă am o dilemă cu privire la titlul produsului (Mă refer atât la denumirea din pagină cât și la meta title). Având în vedere că toți concurenții au aceeași denumire a produsului e posibil ca eventualii clienți să facă research căutând în google după titlul exact. Lucrul ăsta m-ar avantaja pentru că am prețuri cu 10-15% mai mici.

Pe de altă parte, mă gândesc că un titlu de produs mai apropiat de căutările mai generale, de categorie, ar aduce pe termen lung relevanță și beneficii SEO/SEM.

Ar mai fi și varianta în care las meta title-ul promit de la producător și modific doar denumirea produsului afișată în site.

Voi cum ați proceda în situația asta?

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)