In aceasta saptamana, providerul de software in materie de optimizare pe motoarele de cautare Moz a dezvaluit rezultatele studiului sau Search Engine Ranking Factors editia 2013. Compania, cunoscuta anterior sub denumirea de SEOmoz, realizeaza acest studiu la fiecare doi ani, cu scopul de a ajuta industria de marketing pe internet sa inteleaga mai bine ce elemente au "cea mai puternica asociere cu rankingul mare pe Google."

Moz aduna aceste date prin cercetarea unui numar mare de optimizari pe motoarele de cautare si prin analize bazate pe corelarea unor date. Potrivit lui Matt Peters, un specialist de la Moz, punctele cheie de retinut din studiu sunt:

  • Autoritatea paginii (page authority) este corelata mai bine decat orice alt parametru studiat cu rankingul ridicat;

  • Semnalele sociale, in special share-urile de pe Facebook si +1 de pe Google+ sunt corelate si ele bine;

  • In ciuda Google Penguin, corelatiile date de textul ancorei unui link raman la fel de puternice ca intotdeauna;

  • Noi corelatii au fost masurate pentru folosirea schema.org si prin folosirea unor date structurate (microdata);

  • Mai multe date au fost colectate cu privire la link-uri externe, cuvinte cheie si domenii cu potrivire exacta (emd).

Pentru noi (n. red.: - autorii articolului de la SugarSpun), factorul care sare cel mai mult in evidenta este impactul tot mai mare pe care social media il are in cautare. Evident, noi credem ca aceasta este o parte esentiala in marketing-ul digital, dar vazandu-l in forma aceasta pe care o ofera datele fizice, acest lucru ii ofera brusc mai mult avantaj si influenta, inclusiv noua. Sau, asa cum spun unii, este doar cireasa de pe tort.

Studiul ne-a aratat ca semnalele sociale (viralitatea sociala) au reprezentat unii dintre cei mai corelati factori cu rankingul in motoarele de cautare:

Intamplator, specialistii in servicii SEO pe care i-au intervievat nu au crezut ca semnalele sociale joaca un rol atat de important in algoritmul general de ranking.

Moz deduce de aici ca respectiva corelare ar putea fi in mare parte din cauza link-urilor.

Ceea ce e chiar mai interesant este faptul ca Searchmetrics, o companie lider in analiza cautarilor si compania de internet marketing Netmark, care a fost recent numita ca fiind una dintre companiile de top in domeniul optimizarii pe motoarele de cautare de catre topseos.com, au dezvaluit studii de ranking care expun aceeasi tendinta de crestere a semnalelor sociale in algoritm. Puteti vedea aceste similitudini in graficul companiei Netmark de mai jos:

Searchmetrics a produs acest infografic util, care nu numai ca arata puterea tot mai mare a semnalelor sociale, dar, de asemenea, arata modul in care acestea se incadreaza in imaginea de ansamblu a optimizarii pe motoarele de cautare.

In cele din urma, toate studiile arata cum cautarea trece in mod clar dincolo de factori de ranking precum anchor text (text ancora) sau domenii exacte. Cu alte cuvinte, cautarea evolueaza la fel ca orice altceva pentru a se adapta la aceasta lume axata pe social.

Mai jos, puteti vedea predictiile Moz in ceea ce priveste viitorul cautarilor:
Intrebarea care ramane este, va adaptati strategiile digitale pentru a raspunde cerintelor acestor schimbari?
 
Autor: 
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)